Saturday, March 31, 2012

Menjejak Kerosakan Yang Dibawa Dr Xavier Jayakumar Keatas Masjid Ar-Rahimiah, Bukit Lipat Kajang, Klang


Pada November 2009, blog GAP telah mendedahkan ADUN PKR Andalas Dr Xavier Jayakumar berada dalam dalam Masjid ArRahimiah, Bukit Lipat Kajang, Klang.

Perbahasan timbul, bila ada pendapat mengatakan boleh dan disatu pihak pula mengatakan tidak boleh orang bukan Islam berada dalam dewan solat.

Dipihak Xavier, beliau menganggap bahawa ia sekadar perjumpaan dengan rakyat dan menjurus kepada interaksi dengan rakyat.

Namun boleh dipertikaikan, sejauh mana perjumpaan tersebut membawa kepada ukhwah ahli kariah. Sebaliknya, ia lebih membawa kepada fitnah dan pertikaian sesama ahli kariah.


Semalam, Jumaat 30/3/12 ditempat Xavier berucap telah digenangi air. Lantaran itu, dewan solat utama tidak dapat digunakan untuk solat Jumaat.



Apakah banjir tersebut memberi maksud, dewan solat tersebut perlu disamak? Dalam pada itu, akhirnya solat Jumaat telah diadakan di tingkat atas masjid berkenaan.

BASAH...solat Jumaat  disempurnakan 
di tingkat satu dan dua Masjid Ar-Rahimiah selepas dewan solat utama dinaiki air, semalam.

4 comments:

Anonymous said...

Allah dah tunjukkan kebesaranya pada mereka yang buta celik...hukum Allah adalah benar!dan jangan berkompromi dengan kafir sehinggakan masjid juga dijadikan pentas untuk memfitnah saudara semuslim inilah akibatnya..

Anonymous said...

setuju anon 11.55...Allah telah tunjukkan kepada mereka yang buta celik dan telah dibutakan hatinya..ramai tokoh2 agam yang telah Tuhan butakan hatinya..hingga yang haram pun di halalkan..nauzubillah

Anonymous said...

maybe Allah tolong samakkan pasai depa tak mau samak ... ingat lah

Mr. KejadaH said...

tok sah dok merepek la..aku org andalas..tiap2 minggu solat jumaat kt msjid ni..bapak aku ahli kariah..klu xtau cite,jgn buat cite bkn2 fitnah org lain..