Thursday, January 19, 2012

Hadi Awang Tak Jadi Balik Ke Laut?


Ada 2 perkara yang berlaku semalam, yang harus dipandang oleh Presiden PAS dengan mata makrifat.

Pertama, demontrasi pelajar-pelajar seluar terlondeh berdemontrasi di hadapan ibu pejabat PAS dan kedua, PKR mengambil tanggungjawab portfolio agama Negeri Selangor dari PAS.

Merujuk kepada demontrasi di hadapan ibu pejabat PAS, ternyata ia adalah ditujukan kepada MB Kedah Ustaz Azizan. Hakikatnya, demontrasi ini merupakan suatu serangan karekter terhadap golongan ulamak oleh anak-anak muda yang mendapat asuhan dari Anwar Ibrahim.

Telah terbukti di banyak tempat dan keadaan, apabila gerombolan anak muda ini membuat onar, pasti kelihatan kelibat pemimpin-pemimpin PKR. Samada ketika demo di Masjid UIA dan juga di PWTC, malah ketika laporan polis oleh Adam Adli dibuat di Bukit Aman, terbukti bahawa mereka diiringi oleh pemimpin PKR.

Oleh yang demikian, adalah sukar untuk menolak bahawa pelajar-pelajar ini (yang mendakwa mereka adalah mahasiswa) mendapat tajaan dari PKR.

Sementara itu, apabila dalam rombakan portfolio Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor, PAS tidak lagi dipertanggungjawabkan dalam hal-ehwal Islam, dengan sendirinya menyerlahkan kebenaran dakwaan bekas exco Dr Hasan Ali.

Jika ini masih lagi tidak dapat dikesan oleh Ustaz Hadi Awang, maka dengan sendiri membenarkan dakwaan Hasan yang PAS kini dipenuhi parasit.

Satu soalan kepada Hadi, apakah beliau akan kembali ke laut menjadi nelayan, memandang Khalid Ali layak memegang portfolio agama dan harakah perjuangan Islam?

No comments: