Tuesday, June 28, 2011

Apa Perasaan Guan Eng Bila Ambiga Anjur Perarakan BERSIH Di Atas Jambatan Pulau Pinang?

Mudah! Terlalu mudah untuk menawan dan menyerang ibu pejabat PKR. Tahniah anak-anak muda yang telah berjaya melaksanakan tugas yang begitu bersahaja. So, what next?

Pada awal 1980an dan ketika remaja pada masa itu, aku selalu lepak di kedai kaset (dulu-dulu belum ada CD) milik seorang anak muda bangsa China. Dia ni pro DAP. Maka berceritalah si anak muda China ini tentang pembinaan Jambatan Pulau Pinang (yang pada masa itu masih diperingkat pembinaan), yang generasi kita akan diwariskan dengan hutang kerajaan hingga ke anak cucu untuk kos pembinaan jambatan tersebut.

Kebetulan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada hari ini dibawah pentadbiran DAP, aku teringin benar mahu melihat rakyat Pulau Pinang tanpa jambatan.

Bagaimana keadaannya, kalau ada dikalangan kita yang sanggup jadi jeneral untuk memimpin perarakan aman di atas jambatan Pulau Pinang. Lim Guang Eng mungkin tidak rasa apa-apa sebab dia boleh sewa helikopter. Tapi bagaimana pula rasanya perasaan pengundi-pengundi DAP.

Jom Ambiga, kita cuba perarakan BERSIH di Jambatan Pulau Pinang!

3 comments:

pak jabit kg pisang said...

tu yg pak jabit harap sangat agong serta semua kakitangan istana negara waktu 9/07/2011 semua berada kat pulau pinang....pastu cakap nak terima memorandum bersih kat pulau pinang...

Wake UP! said...

Salam. Buat apa? Baik buat perarakan depan rumah Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.

Akar Umbi said...

WP

Biar semua rasa kesesakan tanpa jambatan...
dulu2 banyak cerita sangat pasal jambatan ni...