Monday, February 14, 2011

Jangan Hirau Valentine's Day, Mari Semarakkan Maulidur Rasul 2011 - 1Malaysia 1Ummah


Istilah Pecinta

Allah Muhammad
Muhammad pesuruh Allah
Allah Muhammad
Dua antara kekasih
Satu
Cinta Allah akan Muhammad
Cinta Muhammad akan Allah
Suatu percintaan yang satu
Satu

Allah rahsia Muhammad
Muhammad rahsia Allah
Saling merahsia

Siapa tahu?
aku?
kau?
kita?
Siapa?
Tiada
Kita adalah rahsia

Allah
Wahyukan Muhammad
Himpunan puisi himpunan ceritera
al Quran al Furqan Ummul Kittab
Sebuah penyembuh
Sebuah penerang
Sebuah rahmat

Ini suatu percintaan yang rahsia
Di dalam timbunan kitab bicara manusia
Mereka pengembara yang kian kembara
Saling menyoal dan bertanya

Tapi siapa tahu
Semua rahsia-Nya

P/s Maaf kerana saya tidak ingat milik siapa puisi ini. Saya pernah membacanya lebih 30 tahun dahulu. Tapi saya jumpa kembali puisi di atas di SINI.

2 comments:

Anonymous said...

Ada sekolah uat banner untuk sambutan maulidurrasul x guna pun Slogan 1Malaysia 1Ummah...sebab per...sebab byk GB sekarang penyokong Parti Ajaran Sesat...Pos Piah Kuala Kangsar.. GBnya yang baru dilantik rumahnya pernah dijadikan markas pilihanraaya Parti ajaran sesat...yang bagi dia markah tinggi juga GBnya seorang penyokong PAS tegar...celako...jenis muka x tau malu...penentang dasar kerajaan tetapi mengambil apa yang kerajaan bagi...

Laksamana Bentan said...

Salam Tuan,
Blog ini sudah saya link

http://laksabentan.blogspot.com