Saturday, January 1, 2011

Mahfuz Omar: Rakyat Diminta Bersihkan Barisan Pembangkang

'Mengata Dulang Paku Serpih
Mengata Orang Awak Yang Lebih'

'Tepuk Air Di Dulang Terpercik ke Muka Sendiri'

Naskhah kenyataan dibawah asalnya ditulis oleh Dato' Mahfuz Omar tetapi telah dipinda dibeberapa bahagian untuk disesuaikan dalam konteks memercikkan kembali air di dulang ke muka Mahfuz sendiri.

[Saya memohon rakyat Malaysia bertindak membersihkan nama negara apabila dua orang pemimpin negara ini dikaitkan dengan kezaliman terhadap rakyat asing.

"Ketua Pembangkang sampai hari ini tidak pernah dilihat bersih ekoran pengliwatan kejam Shaiful Bahri Azlan dan ketika Ketua Pembangkang dilihat begitu gagal membersihkan namanya, tiba-tiba sejak beberapa hari lalu berulang lagi kehebohan tentang seorang Menteri Besar dituduh membuat pengisytiharan palsu menyatakan 'Allah dah maafkan' kes seorang ADUNnya didakwa berzina oleh ahli partinya sendiri."

"Pelbagai peristiwa selepas pengliwatan Saiful menyebabkan Ketua Pembangkang semakin dilihat tidak bersih ekoran pengliwatan teruna Melayu itu manakala visual yang mengaitkan Menteri Besar berkenaan dengan perbuatan pengisytiharan palsunya semakin tersebar.

"Kesemua itu membusukkan nama negara dan menyebabkan negara ini dipandang hina,"

Saya yakin rakyat Malaysia tidak sanggup membiarkan nama baik negara terus buruk dan warga negara ini dipandang hina akibat perkara tersebut.

"Sokongan rakyat Malaysia amat diperlukan untuk membolehkan rakyat menuntut supaya diadakan suruhanjaya siasatan terhadap perkara itu bagi membersihkan nama baik negara ini,"

Saya mengecam keras tindakan Pakatan Rakyat yang semakin jelas memperalatkan Islam bagi memastikan ia merebut berkuasa.

Saya ingin menyeru rakyat Malaysia supaya tidak membiarkan diri mereka diperalat dan menjadi "balang oksigen" yang jika dipanciskan oleh Pakatan Rakyat yang penuh dengan sejarah kerakusan membakar keharmonian rakyat.

Saya ingin mengingatkan bahawa UMNO dan BN akan berkempen secara ofensif dan habis-habisan ke seluruh negara untuk mendedahkan pengkhianatan Pakatan Rakyat terhadap rakyat Malaysia.]

No comments: