Friday, December 31, 2010

Khalid Kecut Perut Khusrin Bakal Gulingkan Jawatannya

TS Khalid Ibahim nampaknya betul-betul kecut dengan Dato' Khusrin Munawi. Pelik, seorang MB takut dengan seorang yang berjawatan pegawai kanan kerajaan.

Betulkah Khusrin boleh menumbangkan kerajaan PR Selangor? Wah! Bukan main main hebat bakal SUK Selangor yang penuh dengan kontroversi ini.

Khalid nampaknya bongkak dan memperkecilkan kebolehan Khusrin. Beliau nak freezekan Khusrin dan menyindir beliau sebagai orang yang tak pandai Bahasa Inggeris. Dulu bukan main dia yang berarak dengan kawan-kawannya menentang penggunaan Bahasa Inggeris dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik dan Sains. Hari ini, siap perli Khusrin pula.

Kalau nak sangat hak rakyat, kenapa tak jumpa Najib dan Sultan untuk diadakan piliharanraya SUK. Sebenarnya, Khalid hanya hendak jadikan Khusrin kambing hitam. Kalau betul ikhlas, kenapa tak tukar Pegawai Kewangan dan Penasihat Undang-Undang yang dilantik semasa rejim Khir Toyo?

Khalid juga gah kononnya pemilihan harus berlandaskan kuasa rakyat. Tak perasankah dia yang PR berkuasa pun umpama "gol sendiri yang dijaringkan oleh Muslim Ahmad semasa saingan kedua final Piala AFF Suzuki di Jakarta"?

No comments: