Monday, October 13, 2014

Penumbuk Sudah Tergenggam, Tunggu Apa Lagi Tok Pa? Kasi 'Cedok'lah Lim Guan Eng Tu..........


Rasanya Tok Pa tak perlulah respons atas rungutan KM Pulau Pinang Lim Guan Eng, bila mendapati Pulau Pinang sekadar dengan nilai pelaburan RM2.34 bilion yang menyaksi terperosok ditangga kelima untuk tempoh Jan - Mei 2014, di belakang Sarawak (RM7.45 bilion), Pahang (RM4.2 bilion), Kedah (RM4.1 billion) dan Johor (RM4.08 billion).

Seperti biasa, bila negeri yang ditadbirnya jauh terbelakang berbanding negeri-negeri ditadbir BN, Guan Eng akan menyalahkan BN, kononnya ada diskriminasi oleh MITI yang menterinya ialah Tok Pa.

Tapi Tok Pa masih juga nak tolong Guan Eng jadi No, 1 dalam menarik pelaburan di Malaysia, (Baca SINI).

Tok Pa kena ingat pada kisah DAP sabotaj pelaburan RM35 bilion di Pengerang, Johor yang diungkit oleh blog Selangor Chronicle.

Kisah bermula apabila 3 Adun DAP Johor, iaitu Tan Hong Pin (Mengkibol), Ee Chin Li (Tangkak) dan Chua Wee Beng (Bentayan)  telah menyertai rombongan ke Taiwan untuk menghantar memo bantahan kepada Presiden negara berkenaan.

Akhirnya, pelaburan RM35 bilion telah dibatalkan oleh pelabur Taiwan yang berkenaan.

Sudah sampaikan masanya untuk Tok Pa menambah ketakutan Guan Eng, yang awalnya telah pun didedahkan oleh kami di SINI.

4 comments:

Man toyol said...

HANYA ORANG BODOH AKAN MENOLONG ANJING TERSEPIT.

Anonymous said...

jangan nak tunjuk baik sangat tok pa.tuan simulut jahat km penang tu bukan boleh ditolong sangat. dia itu ibarat anjing tersepit, lepas ditolong dia akan gigit balik. biarkan dia cari pelabur sendiri sebagai bukti kebolehan dia mentadbir penang dengan cemerlang. bawa tumpuan miti untuk bantu pelaburan ke negeri2 lain spt sabah dan sarawak.

Anonymous said...

dah byk kali jd tolong anjing ter sepit je pastu anjing tu gigit semula..takkn nk masuk lubang yg ada ular dua kali klu dh tau ......itu bangang namanya.

Anonymous said...

Excellent tokpa...

Finish lge...

Send him to prisoner....