Tuesday, October 14, 2014

Hadi Awang Kecewa Lim Kit Siang Terlibat Dalam Kegiatan Tak Bermoral


Presiden PAS DS Abdul Hadi Awang berpandangan perlunya kawalan ketat terhadap 'aktiviti tidak bermoral' seperti yang pesta arak 'Oktoberfest' yang turut dihadiri oleh pemimpin DAP Lim Kit Siang.

"Kita tidak boleh mengganggu apa yang dibenarkan dalam agama mereka, tetapi kita tidak tahu samada berseronok (dengan arak) seperti itu adalah sebahagian dari agama mereka," kata Hadi. (Dipetik dari The Malay Mail).

6 comments:

Anonymous said...

bukalah apa2 kitab dalam apa2 agama, mana satu yang membenarkan atau menghalalkan meminum minuman yang memabukkan. jawapannya, tiada satupun. hindu? buddha? kristian? yahudi? jawapannya tetap tiada. yang diorang berseronok dan bersorak macam orang gila bila dapat 'yamseng' tu apa ke jadah? seronok sangat sebab jadi munafik agama masing2?

Anonymous said...

Nak buat guano adik aji oii!
Dah jenis bangsa dia. Memang depa dari jenis tunggang botoi bila matahari mula nak tenggelam. Heh...heh....

Anonymous said...

Encik Hadi Awang , Tak usah hendak main wayang. Kalau dah si Khalid Gereja dari PAS sokong Pesta Arak salah ke Lim Kit Siang terlibat ? Dia orang kafir. Ugamanya tak melarang beliau meminum ARAK malah ianya adalah satu tradisi beliau .

Encik Hadi Awang , betulkan lah Parti and pengikut PAS dahulu . Aqidah yang songsang dan Ahlak yang buruk pulihkan dulu.
Bila semua sudah mantap barulah boleh menegur orang lain.

Ini ibaratkan.
Ketam mengajar anak nya jalan.

Paku dulang kayu serpih mengata orang dia ytang lebih.

Pot calling the kettle black.

Anonymous said...

Kerja seekor anjing adalah menyalak pada jiran. Bukan komplen tuan togok beer atau makan babi.

Ada paham ka Hadi??

Anonymous said...

NAK TANYA SOALAN NI KPD MR HADI AWE. APA HUKUM KITA BERPELUKAN (NASIB BAIK TAK CUIM MULUT)DENGAN PEMINUM ARAK ATAS ALASAN "SOKONGAN POLITIK"? JIKA PARTY PAS YANG RATA-RATA DISOKONG ATAU DISIMPATI OLEH PARA ULAMA' TERMASUK PARA IMAM MASJID DAN SURUA "REDHO" BERSAHABAT DENGAN "KAFIRUN" JENIS NI (BUKAN SAHAJA MENOLA HUKUM ALLAH 1001% ATAU LEBIH)APAKAH KITA MENJADI MAKMUM KEPADA MEREKA INI? SEDANGKAN PENGHISAP ROKOKPUN TIDAK BOLEH MENJADI IMAM (DIANGGAP FASIK) BAGAIMANA MEREKA YG MENJADI AHLI PARTI POLITIK YG BERSEKONGKOL DGN KAFIRUN(BUKAN SETAKAT MUNAFIK)!

Anonymous said...

Hadi AWANG.... BIARLAH CERDIK SIKIT.

NASIHAT KHALID SAMAD DULU, LIM KIT TU MEMANG KAFIR YANG MU PELUK DULU. YANG MU SAYANG SANGAT....

LAING KALI MU GUNA AKAL DULU SEBELUN BUAT SESUATU..... OK.. BARULAH CERDIK ,,!