Saturday, October 18, 2014

BeritaTerkini Dari Sarawak!!! DAP Beri Tempoh 8 Bulan Pada PAS Supaya Gulingkan Hadi Awang


Mungkinkah ini ciuman terakhir DS Abdul Awang sebagai Presiden PAS kepada TG Nik Aziz?

Amaran telah dikeluarkan dari oleh DAP Sarawak, bahawa mereka akan meninggalkan Pakatan Rakyat jika pemilihan PAS yang dijadualkan pada Jun tahun depan masih memihak kepada kumpulan ulamak yang pro hudud.

Kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chien Jen menyebut bahawa mereka menghentikan komunikasi dengan PAS dan PKR berkuatkuasa hari ini disamping menambah,
"Sekiranya (kumpulan) progresif liberal menguasai (jawatankuasa pusat PAS), maka tiada sebab kami akan keluar," - lapor TMI
Nampak gaya, amaran itu adalah berupa arahan kepada PAS supaya menggulingkan Hadi Awang.

Malahan, PasMa sudah boleh teruskan kerja kerana penaja jamin sudah ada!

5 comments:

Strategi Perang : Strategi #1 Bahagian 2 said...

Macam mana pulak kalau PAS yg bagi kata dua pada DAP?

Anonymous said...

Atas dasar tahaluf siyasi dan bersetuju utk tidak bersetuju, cadangan bernas DAP tu patut diterima, yg dgn itu lbh mudah seluruh rakyat memastikan wajah sebenar PAS. PAS sekrg yg berubah ubah wajah, seketika mcm Islam, adakalanya mirip khawarij, kdg kdg ke wahabi, lain masa syiah, lain masa lg liberal, seringkali mengelirukan, terutamanya diklgn umat Islam yg inginkan agama tp tipis ilmunya. Dgn PAS menzahirkan wajah sebenarnya, mudahlah bg golongan berkenaan membuat keputusan.

Anonymous said...

Kafirun memang tidak perlu dihulurkan tangan untuk bersalaman dengannya.Pas tidak perlu berbaikbaik dengan dap yg terang terang adalah musuh Islam.Syaitan ada dua jenis ,the jin kind and the mankind.Syaitan menggunakan the mankind kalau perlu untuk mempengaruhi manusia supaya mengikut jejaknya. Seorang Muslim kita perlu menjauhkan diri drp syaitan from the mankind.

Anonymous said...

Ha ha . Anjimg Suruhan takkan menolak tulang.... dah tahu kesudahaaannya ...

R.I.P PAS.

Anonymous said...

DAP parti chauvanist Cina ni siapa nak arah orang2 Pas buat kerja bodoh?? Kenapa tak bagi katadua kepada orang2 melayu dalam DAP makan babi, itu lagi logik.Apa kata kalau Pas arahkan DAP melantik komunis jadi pemimpin parti kalau nak Pas sokong?