Tuesday, August 26, 2014

Pukul 12.00 UMNO Isytihar Parti Islam, 12.01 PAS Bubar Untuk Sertai UMNO...... Tapi 12.05 Parasit Akan Tubuh Parti Baru


Hakikatnya bagi majoriti rakyat Selangor, khususnya dikalangan Melayu/Islam untuk melihat perdamaian dan kerjasama UMNO - PAS. Namun begitu diakui bahawa untuk merealisasikannya adalah amat sukar.

Dua minggu lepas, ketika berbual dengan seorang sahabat yang juga merupakan aktivis PAS di utara Selangor, beliau mengulangi ikrar Mursyidul Am PAS, "Kalau pukul 12.000 UMNO isytihar sebagai parti Islam yang berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah, pukul 12.01 PAS akan akan bubar dan sertai UMNO".

Saya terus memintas hujah sahabat berkenaan dengan menambah, "Kalau pukul 12.000 UMNO isytihar sebagai parti Islam yang berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah, pukul 12.01 PAS akan akan bubar dan sertai UMNO. Tapi 12.05 minit akan tertubuh parti baru yang menggunakan nama Islam untuk menentang UMNO!".

Alasan yang saya berikan adalah kerana pendapat Nik Aziz sudah tidak laku, memandangkan dalam PAS kini, telah dikuasai oleh anasir-anasir yang tidak menghormati ulamak.

Dalam krisis dalaman PKR berhubung jawatan MB Selangor misalnya, Adun Hulu Klang Saari Sungib dan Adun Morib Hasnul Baharuddin terang-terang melanggari keputusan Majlis Syura Ulamak PAS.

Mengapa semangat menghormati ulamak tidak lagi wujud dalam PAS? Jawapannya boleh dibaca SINI.

5 comments:

Anonymous said...

paeparti yg berunsur islam ,,,jika bersekongkol dgn peliwat , ahli yg tdk bermoral, zina ,rasuah munafik , berniat 'jahat'dgn org umno
ngarut baikm gi urut
BOSAN DGN POLITIK MELAYU , ALLAH , NABI , KIBLAT SAMA HATI LAIN CERITA ,

Anonymous said...

12:06 PAS akan U Turn Balik,kata Isteri Presiden UMNO tak pakai tudung pulak!Yang adun PKR berlakun filem porno tu islamic la sangat, yg setiausaha agung dia sendiri tebar roti canai islamic la sangat! ada2 je alasan untuk buat U turn , gang abdullah saba' ni

Anonymous said...

1207 plak kata tak jd sertai umno sb tuan guru dapat wahyu jd kna koner baring.janji tuan guru dulu kalau tun mahadir letak jawatan pahtu 2 3 ari ambo pun letok masih di ingati jd jgn cuba2 menipu

Anonymous said...

Kalau melayu biarlah melayu tak payah lah ikut masalah personaliti mahu jadi arab tiruan mcm PAS..

Anonymous said...

Alaaaa, semua patah perkataan yg Nik Aziz ucapkan tu retorik belaka. Utk pancing undi saja.
Apa kejayaan PAS dlm perjuangan Islam nya?