Friday, August 29, 2014

Semakin Gila - Lim Kit Siang Dirayu Damaikan Anwar & Hadi


Zaman dulu, jika bila perkaian antara pembesar-pembesar Melayu, maka orang putih akan dipanggil, samada untuk mendamai mahu pun mengerjakan pihak yang satu lagi.

Lim Kit Siang seharusnya mendabik dada kerana dizaman serba canggih, peranannya sebagai mediator untuk mendamai 2 pembesar Melayu, Anwar Ibrahim dan Hadi Awang amat diperlukan.

Bagai jenaka yang mengundang tawa, apabila bekas Ketua Pengarang Harakah Zulkifli Sulong membuat rayuan melalui surat terbukanya kepada Lim Kit Siang.

Antara lain Zulkifli menulis di kolum pendapat The Malaysian Insider,
Namun begitu saudara Lim, kita hanya sepakat untuk menamatkan khidmat Khalid tetapi tidak sepakat dengan Dr Wan Azizah. Pemimpin PAS kurang bersetuju dengan beliau berdasarkan apa yang saya katakan sebelum ini. Apa salahnya kita mencari kata sepakat. Kalau tidak sepakat dengan Dr Wan Azizah, kita cari calon lain yang membolehkan kita capai kata sepakat.
Di sinilah peranan saudara sangat diperlukan. Saudara perlu menjadi orang tengah dan faktor pendamai. Ketika PAS dan PKR tidak mencapai kata sepakat, saudara sebagai orang tua perlu memainkan peranan mendamaikan kedua-duanya bukan memihak kepada mana-mana pihak.
Semakin gila jadinya!

No comments: