Wednesday, August 27, 2014

3 Lelaki Mangsa Anwar Di Pelabuhan Klang Didedahkan


Gambar ini dirakam pada Februari 2009 iaitu hampir setahun selepas berlangsung PRU12 (2008), dengan paparan wajah-wajah riang ini terdiri dari Badrul Hisham Abdullah (berdiri), TS Khalid Ibrahim (depan - kiri) dan Dato' Dr Hasan Ali (depan - kanan).

Keriangan mereka tidak lama, kerana masing-masing telah menjadi mangsa tekanan Anwar Ibrahim.

Badrul Hisham Abdullah bekas Adun PKR Pelabuhan Klang telah diberi tekanan untuk mengosongkan kerusinya oleh Anwar. Namun beliau telah berdegil dan akhirnya mengisytiharkan diri sebagai Adun Bebas pada hujung Oktober 2009, sebelum melompat untuk menyertai BN hingga penggal perkhidmatannya berakhir.

Nasib yang serupa diterima oleh Hasan Ali (anak kelahiran Pelabuhan Klang) yang dikaitkan penyingkirannya pada Januari 2012 dengan Anwar Ibrahim.

Mangsa terbaru ialah Khalid Ibrahim, yang diturunkan dari jawatan MB Selangor dan kini sekadar bertaraf bebas sebagai Adun Pelabuhan Klang.

Kejadian berturut-turut keatas Adun-Adun PKR Pelabuhan Klang yang bertukar status kepada Adun Bebas, sewajarnya menjadi pengajaran yang bermakna kepada mana-mana ahli-ahli PKR yang berangan menjadi calon mewakili parti tersebut di kawasan berkenaan.

Begitu juga khusus kepada para pengundi, sewajarnya anda memilih Adun BN kerana semua Adun PKR bakal berdepan nasib malang di Pelabuhan Klang.

No comments: