Tuesday, February 18, 2014

Senjata Yang Bakal Mandikan Ketakburan Anwar & Khalid Ibrahim


Objek di atas sudah menjadi tugu kenangan krisis air di Selangor pada tahun 1998. Ia adalah pili gergasi yang berfungsi mengisi air ke dalam lori-lori tangki untuk diagihkan kepada rakyat Selangor.

Meskipun telah hampir 16 tahun berlalu, pili gergasi ini yang masih berdiri megah hingga ke hari ini mungkin sekali lagi akan digunakan, jika paras air di empangan seluruh Selangor terus menurun.

Air pili yang mengalir di rumah penulis, ketika artikel ini ditulis adalah begitu pelahan, malah mungkin laju lagi kencing Anwar Ibrahim dan Khalid Ibrahim.

Meskipun kerajaan BN sebelum PRU12 telah menerima pandangan pakar, bahawa bekalan air di Selangor hanya mampu bertahan sehingga 2014 dan mereka telah pun meluluskan pembinaan Empangan Langat 2, tetapi dek ketakburan Anwar dan Khalid, kerajaan PR Selangor telah tidak mengeluarkan development order untuk projek berkenaan.

Kebetulan kita telah pun berada di tahun 2014 dan kemarau pun telah bermula di Selangor, rasanya elok benar kita mandikan Anwar sempena PRK Kajang menggunakan pili gergasi di atas.

10 comments:

Anonymous said...

nak mandi air tak ada . kencingkan mereka berdua selepas mereka mengencingkan rakyat selangor

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Inikah bala Allah yg dituju khas kpd rakyat Selangor yg beriya-iya mahukan kerajaan PR memerintah negeri itu?
Walaupun yg mahukan PR bukan semua, tetapi bala Allah menyeluruh.
Wallahhua'lam.

Anonymous said...

Anwar tetap menang kerana undi cino solid pd Pkr tapi undi melayu pecah,bingai punya melayu!

Anonymous said...

Cina tak mandi pun tak apa. Bagi mereka bau bawang putih yang tengit itulah yang paling wangi.

Tak percaya tanya Anwar. Pecah peluh anak Cina tu kena taram.

Anonymous said...

Aku ingat Melayu penyokong Anuwar ni semua dah kena manderam agaknya.....
dah tak toleh kanan kiri...paskai taram je sanjung beliau bagai nak rak...sedangkan nasib bangsa dan agama bagai telur dihujung tanduk...???
Sama2lah kita terima bala bencana ye...

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu pilihanraya kecil kajang. Dulu guna isu blackout. mungkin lepas ni isu dryout pulak.

Anonymous said...

Skrg nie pun puak haprak tu tuduh x de air sbb political sabotag...susah btul pemikiran otak puak PR nie...Wa rasa kureng bernasib baik duduk Sgor bwh PR...dah la sampah x tjaga, kalu kat area kedai tu memang meluat rasa nya...skrg x de air plak...jauh beza ngan pemerintahan BN dulu...kepala hotak diaorg nie penuh ngan politik berkarat

Anonymous said...

nak mandikan apanya, mana ada air? elok kencingkan je dua2 ekor tu!!! dah la baghal, degil pulak tu. dah la degil, sombong pulak....

Anonymous said...

Klu saki baki umat sodom jadi pemerintah, lg berat nanti. Takut takut dihujani debu dan ketulan kering dan panas sebelum diterbalikkan, na'uzubillah !

Anonymous said...

Biarlah anwar "menang" di selangor..rakyat selangor mahukan dia..umno mmng dah tak boleh lawan....