Sunday, February 2, 2014

Cerita Sebenar Disebalik Serbuan Anwar Ibrahim Keatas Majlis Perjumpaan Anjuran Khalid Ibrahim


Anwar Ibrahim dalam keadan sedang kemaruk hendak menjadi MB Selangor, hingga sanggup menyerbu majlis perjumpaan MB Selangor dengan para penyokongan pasukan Liga-M Selangor yang berlangsung semalam. [Laporan baca SINI]

Awalnya, blog ini menganggap bahawa Anwar sengaja diundang oleh MB Selangor ke majlis berbentuk High Tea berkenaan, tetapi setelah mendengar cerita dari saksi yang berada di tempat kejadian, ia adalah sebaliknya.

Menurut saksi berkenaan, Khalid Ibrahim menyedari bahawa wujudnya beberapa kelompok penyokong Selangor dan bukannya bersatu dibawah satu bumbung rasmi Kelab Penyokong Selangor. Khabarnya Khalid setelah mendapatkan pandangan dari bekas MB Selangor TS Muhammad Mohd Taib (yang kini ahli PAS), telah berusaha untuk menyatukan kelompok-kelompok penyokong ini untuk membantu kejayaan pasukan Liga-M Selangor.

Usaha mengumpulkan kelompok-kelompok ini telah dirancang dan diusahakan sebelum usaha-usaha menggulingkan Khalid dari jawatan MB oleh pihak dalaman PKR Selangor.

Kebetulan usaha hanya dapat dilaksanakan setelah heboh diperkatakan bahawa Anwar akan menggantikan Khalid sebagai MB dan sekali gus mengambialih jawatan Presiden FAS.

Menurut saksi itu lagi, ketika majlis perjumpaan itu sedang berjalan, Anwar dilihat berlari meluru masuk ke dewan di perkarangan kediaman rasmi MB Selangor dan terus ke meja utama, dimana Khalid sedang duduk bersama ketua-ketua kelompok penyokong Selangor.

Anwar terus bertanya,"Saya tidak ada tempat dudukkah?". Melihat situasi berkenaan, salah seorang dari ketua kelompok yang berada di meja berkenaan telah memberi ruang dengan beredar dari meja berkenaan.

Kehadiran Anwar itu telah menarik perhatian para wartawan yang turut hadir di majlis berkenaan, lantas mereka telah mengerumuni meja berkenaan.

Ketika menjawab soalaan wartawan, Anwar mendakwa beliau sejak dulu meminati dan menyokong pasukan Selangor. Mungkin kerana tidak selesa dengan soalan dari para wartawan yang mengaitkan kehadirannya dengan PRK Kajang dan pengambialihan jawatan MB, Anwar meminta diri untuk meninggalkan majlis dengan alasan mempunyai majlis lain di Kedah.

Saksi tersebut turut memberitahu bahawa Anwar sekadar berada dalam majlis berkenaan selama 2 minit, tetapi dalam tempoh sesingkat itu sudah cukup baginya untuk mengundang pelbagai andaian daripada pihak media.

Kebanyakan mereka yang hadir terpinga-pinga dengan permainan licik Anwar, yang cuba menggambarkan kepada media bahawa beliau mendapat sokongan dari Kelab Penyokong Selangor.

Setelah Anwar beredar, salah seorang penyokong Selangor yang duduk bersama Khalid, secara berani ingin mendapatkan penjelasan dari MB Selangor itu, samada Anwar turut dijemput ke majlis berkenaan. Sebaliknya Khalid menjelaskan yang beliau tidak mengundang Anwar.

Kemudian seseorang yang dikatakan membuka gerai cenderamata dan jersi pasukan Selangor di majlis berkenaan, didengar mengadu kepada Khalid yang Anwar telah mengambil sepasang jersi tanpa membuat sebarang bayaran.

Jelas sekali didengar Khalid berkata, "Tak apalah," yang mungkin bermaksud beliau akan menjelaskan bayaran bagi pihak Anwar.

Dari kejadian tersebut mungkin Anwar menganggap ia adalah mileage kepadanya, tetapi rata-rata mereka yang hadir ternyata tidak berpuashati dengan cara kehadirannya, yang nyata sekali cuba mencuri tumpuan. Mereka terus terang mengatakan bahawa Anwar cuba memanipulasi kehadiran mereka di majlis berkenaan.

Siapa tahu, barangkali juga Khalid turut bengang dengan kelakuan Anwar itu?

12 comments:

Anonymous said...

Munafiqun tidak pernah peduli perkara Hak dan Bathil. Yang Hak boleh dibathilkan dan yang bathil boleh di hakkan untuk kepentingan diri sendiri. Wahai manusia, marilah berfikir sejenak. Sudah terlalu lama kita hidup dalam mimpi ilusi si Munafiqun.

Anonymous said...

Allah dah tunjuk pekung mamat ni ,tapi ramai masih memujanya lagi .

Anonymous said...

Alangkah malangnya rakyat selangor jika memilih kaki liwat sandang jawatan mb selangor. Musibah tidak akan henti henti melanda selangor selepas ini. Sedangkan sultan pun aljuburi xhormat inikan pulak rakyat selangor. Gila xkenal usia

Anonymous said...

Macam citer dongeng jer.
Duk situ 2 minit logik ke?
ambik jersey kat gerai luar rumah TS?
And terus pakai?
Berlari masuk kerumah TS?
Penting sgt ke jamuan kelab penyokong bola sepak selangor ni?
Jangan suka2 fitnah lah weiiii...

Anonymous said...

Anon 12:47pm!!!

FITNAH KEPALA TOT AKAK LU PUNYA LAKI!!!

Anonymous said...

yg 2 minit tu duk kt meja mkn..xkn la 2 min kt majlis tu..pikir pakai akal la sket..

Anonymous said...

kelam kabut macai-macai anwar nampak..... macai-macai tak tahu ada selangor fan yg kata ptuih tengok anwar dlm mjls tu....

Anonymous said...

Macai yg otaknya dijangkiti virus juboq!

Anonymous said...

mana gambar dia ambik jersey...ramai2 takkan takde org buat snapnshot...jangan fitnah lah....
kut yer pun buat per susah2 nak dtg setakat high tea ni jer....bukann nye meraikan selangor players pun.
hanya setakat high tea club penyokong jer pun. ..lol
cam desperate jer awal2 nak buat cit dah...rilek arrrr...

Anonymous said...

orang gila ni kekadang buat benda lawak. main terjah je majlis orang. haram jadah apa beranak kt permatang pauh boleh minat team selangor sejak dulu. dulu bila, sejak zaman purba ke? sigila ni makin menjadi2 gila dia. jom kita pakat sorak dan bagi sokongan orang kajang menangkan orang gila...

Anonymous said...

Kalid ibrahim first class degree in economic...bang non 3rd class genral degree pengaian sejarah..world first class leader kah kah kah...tahniah utras selangor darul lgbt..

Anonymous said...

orang gila tak perlu degree, dia hanya perlu puki. pada dia lagi enak kalau ada yg berbulu dan berduri ...

rabak weh, rabak dia kerjakan. tak percaya? baca kat link ni ...

http://panggungopera.blogspot.com/2014/02/pendedahan-terbaru-yang-menggemparkan.html