Thursday, January 30, 2014

Rafizi Dedah PRK Sebagai 'Strategi Lidi Sate Kajang' Terhadap Khalid Ibrahim


Dalam kenyataan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli yang disiarkan di TMI, menyifatkan strategi mengadakan PRK di Kajang sebagai 'Serampang Kajang', yang memberi fokus terhadap pengukuhan penguasaan kepada Selangor, sebelum melangkah ke Putra Jaya.

Meskipun tidak menyebut tujuan DS Anwar Ibrahim bertanding adalah untuk menggantikan TS Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor, tetapi Rafizi menyatakan betapa perlunya penambahbaikan radikal terhadap pentadbiran Khalid di Selangor.

Namun begitu lain pula yang dilihat oleh rakyat kebanyakan. Hakikatnya, ia adalah strategi 'Lidi Sate Kajang', yang diibaratkan akan mencocok Khalid, lantas dipanggang diatas bara. Kemudian para penyokong Anwar akan menjadi tukang kipas untuk 'menyatekan' Khalid Ibrahim!

1 comment:

Anonymous said...

Batu cave thaipusam. Sate lidah, tapak kaki pijak bara api. Anwar dan rafizi nak kebas harta karun selangor.Anwaar dah putus asa nak jadi pm. Lepas satu satu dah pergi jadi batu nisan. Sebelum pru 14 anwar akan cabut lari ke kaukasian dengan bini muda dia. Habisla kou ppas tak merasa jadi mb selangor.Do nt WORRY pas jangan putus asa pasang perangkap.sepandai pandai anwar melompat akhir nya ke neraka sate kajang jua.