Monday, January 27, 2014

Anwar Tegur Secara Terbuka Fantasi Tian Chua & Nurul Izzah


Tiba-tiba sahaja Ketua Pembangkang DS Anwar Ibrahim bagai merepek dengan idea 'konsesus nasional' yang melibatkan Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.

Antara lain, Anwar menyebut,
"Daripada kita mengutuk isu-isu keselamatan berdasarkan khayalan kita, marilah kita membantu pasukan keselamatan untuk membenteras jenayah dan dengan langsungnya membuat tempat tinggal kita, sekolah kita, malah pusat membeli-belah kita lebih selamat. 
Kita berharap terhadap (isu-isu keselamatan) negara yang jelas lebih mustahak dari tugas kita terhadap parti, memaksa kita memikul cabaran ini"
Dengarkan petikan kenyataan Anwar dalam video di bawah:-


Umum mengetahui bahawa Tian Chua dan Nurul Izzah adalah antara pemimpin-pemimpin PKR yang begitu vokal mengecam pasukan keselamatan.

Kebetulan ungkapan Anwar dibuat selepas Nurul Izzah memfailkan tuntutan fasakh dari suaminya dan apakah ini adalah percubaan membedung 'fantasi Tian Chua dan Nurul Izzah'?

Malah tidak keterlaluan yang Anwar sengaja mahu memerangkap Tian Chua yang sedang berdepan dengan tuduhan jenayah fitnah terhadap pasukan keselamatan di Mahkamah Sesyen Jenayah Kuala Lumpur, yang butiran kes anda boleh rujuk di SINI.

6 comments:

Anonymous said...

..bila munapig sekoq ni bercakap jgn percaya sgt..

Anonymous said...

bila dia cakap saja, tipu. asal tipu je mesti bila dia bercakap. skil putar belit jibraun ni ramai orang dah fasih, cuma tok najib je terkebil2 macam nak percaya. kesian aku tengok tok najib 2-3 menjak ni. dah la kena kangkong dengan sikongkang pembangkang, ramai2 member kabinet, sekor dua je yg ada mulut dan ada telur membela. yg lain sorok telur bawah ketiak bini. yg aku bertambah kesian, sikit je jibraun ni jentik, konsensus nasional konon, terus nak bawak dalam jemaah menteri. bohong aje tu tok najib oiii!!! ada la agenda sulit si jibraun ni nak buat. alahai tok jib, belajar la memahami sifat2 dan tabiat serta tabii ahli politik ni. tak terfikir ke tok jib kenapa tetiba je adun kajang letak jawatan? nak masuk perangkap kali keberapa ratus kali wahai tok jib?

Anonymous said...

Tukar strategi.....if u can't win em...join em....hehe....nak masuk umno balik ketara sgt....buat camni je arr...ok punyer....melayu mudah lupa...haha...

Anonymous said...

Kalo nak tahu bila Nuar Botox bercakap bohong dan menipu? Bila dia buka mulut dia yg bau najis. Setiap kali dia buka mulut setiap kali lah dia bercakap bohong dan menipu. Najis tidak akan melupakan Nuar dan Nuar tidak akan lupa najis jijik lagi terkutok. Itulah Nuar Botox

Anonymous said...

Cukup bersetuju dengan comment di atas....malangnya Najib macam hilang punca...desprate tak tentu hala.

jebat said...


Tanpa nama 10:33,

Najb buan kena KANGKONG atau di kangkongkan.

TAPI,

Najib kena "KANGKANG"
dan DIKANGKANGI
oleh saseorang.

Siapa ya

ng MENGANGKANGI nya ?

Jawaban nya ada pada anda.