Sunday, September 15, 2013

Selagi Ada Bulan & Bintang Serta Hayat Dikandung Badan Najib Bersumpah................


".........., kepada orang-orang Melayu dan Bumiputera, usahlah berbimbang-bimbang dan bergundah-gundah, kerana,...... selagi ada bulan dan bintang,.......... selagi hayat dikandung badan, .......... survival Melayu dan Bumiputera tetap menjadi keutamaan dan pelita perjuangan kita sampai bila-bila," - Najib Razak
Di atas adalah antara ikrar PM DS Najib Razak yang dilafazkan semasa melancarkan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera di Dewan Agong Tuanku Canselor Universiti Teknologi MARA, Shah Alam semalam.

Agenda pemerkasaan ekonomi bumiputera yang dilancarkan oleh Najib merangkumi aspek modal insan khususnya melalui pendidikan, memantapkan pemilikan ekuiti, memperkukuh pemilikan aset dan memperhebat keusahawanan dan perniagaan bumiputera. (Baca SINI).

Tentunya perlaksanaan agenda ini adalah sebagai membalas budi lantaran undi Melayu dan Bumiputera yang menjadi penentu kepada kemenangan BN dalam PRU13 yang lalu.

Antara perancangan yang dibuat ialah pelancaran ASB2 dengan nilai RM10 bilion, menambah bilangan pelajar dan bilangan kampus UiTM, disampin dana pendidikan MARA yang bernilai RM1 bilion.

Baca teks ucapan penuh Najib klik SINI.

No comments: