Friday, April 12, 2013

Grand Design Jatuhkan Pemimpin Veteran PAS Bermula Dengan Foto Nik Aziz Selak Kain Sendiri


Bila foto-foto yang mengaibkan melibatkan Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat dan Setia Usaha Agung PAS Mustafa Ali disebarkan di alam siber, maka adalah sukar untuk kita menolak bahawa ujud grand design untuk menjatuhkan golongan veteran dalam parti berkenaan.

Foto Nik Aziz disebarkan dalam keadaan menyelakkan kain sendiri dan ia kelihatan sebagai suatu makhluk asing menghuni di dalamnya. Namun bagi doktor perubatan yang juga pemilik blog Minda Intelek Melayu, menyatakan bahawa ia adalah sekadar uncang air kencing, yang pendapat beliau berasaskan kepada masalah kesihatan yang Nik Aziz alami, disamping faktor usia pemimpin PAS berkenaan.

Oleh yang demikian, motif penyiaran dilihat sebagai untuk mendedahkan keuzuran penyandang jawatan MB Kelantan itu dan mungkin ia adalah isyarat bahawa beliau tidak sesuai untuk terus bertanding pada PRU13.


Selang sehari kemudian, video aksi lucah dan diselitkan juga aksi Mustafa Ali sedang mengira wang tunai dari dalam satu envelope pula telah dengan sengaja diedarkan.

Kedua-dua aksi Nik Aziz dan Mustafa dirakam oleh kalangan mereka yang punya kaitan dan berada didalam PAS, mahupun dalam Pakatan Rakyat.

Oleh kerana ia berlaku 2 hari berturut-turut, tidak syak lagi ia adalah sebahagian dari operasi grand design yang dirancang dari dalam PAS dan Pakatan Rakyat demi menghalang golongan veteran bertanding pada PRU13.

Seperkara lagi untuk difikirkan, logiknya kalau diam-diam ubi Mustafa Ali pun perangai begini, bagaimana pula gosip Mat Sabu? Mungkin ada kebenarannya?

6 comments:

Anonymous said...

nape b#ruk tua tu selak kain dia sendiri ? sah dah nyanyuk b#ruk tua tu..... bo la weiii

Anonymous said...

Terbaik dari ladang PAS.... sesuatu yang pemimpin UMNO tak berani lakukan

http://goo.gl/ZgX52

Anonymous said...

nik aziz tu memang tua...
tapi yang nyanyuk nya Najib
bubar parlimen pun 2012..

Anonymous said...

kalu kata kapir marah ...

tp boleh kata...perangai lebih teruk dari kapir...

nik aziz kalu pakai kain pelikat...dia akan pakai seluar panjang dalamnya...

nak jelaskan lagi..??? layan orang islam yg teruk dari kapir ni...takkan habis sampai kiamat la...

Anonymous said...

^^ sama la dgn abe mus..pakai kain pelikat..tapi tak pakai spender..hihi

Anonymous said...

Kenapa sukar sekali bagi pentaksub PAS atau PKR utk mempercayai bahawa dlm dunia politik, yg seringkali menjatuhkan seseorang pemimpin itu adalah orang dalam circle mereka juga.

Siapa yg jatuhkan Richard Nixon? bukan musuh politik dia dr parti Republican tp perbuatan org2 kerajaan dia juga (rujuk The Watergate scandal).