Monday, March 4, 2013

Nik Aziz Hanya Sekadar Mampu Melopong Setelah Ditewaskan Oleh Anwar Ibrahim


Meskipun berjawatan Mursyidul Am PAS dan bergelar Tok Guru, Nik Aziz hanya sekadar mampu terlopong ditewaskan oleh Anwar Ibrahim.

Dengar baik-baik amanat Nik Aziz dalam video di bawah;


Sebaliknya apa yang dihujahkan oleh wakil PAS dalam pembentangan Manifesto PRU13 di Konvesyen Pakatan Rakyat kali ke4 yang berlansung pada 25 Februari lalu, tidak sama sekali mempromosi Islam sebagai teras dalam pemerintahan.

Sebaliknya, PAS yang diwakili oleh Dr Dzulkefly Ahmad mempromosi kesaksamaan agama dan budaya sebagai jalan keluar kesejahteraan rakyat. Wakil PAS itu hanya sekadar mampu menyatakan bahawa Islam adalah agama Persekutuan dan bukannya menjuruskan untuk mendaulatkan syariat Allah dalam pemerintahan.

Untuk 3.30 minit pertama pembentangan Dr Dzul, ia lebih menonjolkan ciri-ciri pluralisme dalam bentuk pemerintahan PR, jika dapat menawan Putra Jaya.

Jelas bahawa idealisme Anwar Ibrahim mengatasi idealisme Nik Aziz. Memalukan apabila wakil PAS di konvesyen lebih menjulang idealisme Anwar berbanding Nik Aziz.

2 comments:

Anonymous said...

Segala penghinaan serta tohmahan spt mgkafirkan UMNo telah berbalik kpd si penudoh itu....

Taubatla n ajis sblm trlewat ...wlpon aq kini dah ilang hormat pada a ajis tapi aq juga xmau melihat dia mati dlm kehinaan....

editor said...

Tuan..mohon linkkan blog pahangku.com Terima Kasih