Tuesday, March 5, 2013

Betulkah Anwar Ada Telefon Najib, Bincang Strategi Ketenteraan Dalam Tangani Isu Pantai Timur Sabah?


Dalam sidang media Ketua Pembangkang DS Anwar Ibrahim hari ini, seolah-olah membayangkan yang beliau telah bercakap sendiri dan membuat syor secara rasmi kepada PM DS Najib Razak berhubung strategi menangani kemelut di pantai timur Sabah.


Jika diimbas kembali kenyataan-kenyataan Anwar sebelum kenyataan terbaru ini, samada di pentas politik mahupun sidang media, kebanyakannya lebih menjurus kepada perlekehan kepada kerajaan, PDRM dan ATM.

Malahan juga, MB Selangor telah membayangkan untuk mendapatkan kelulusan Mesyuarat  Exco Selangor peruntukan RM10 juta untuk anggota pasukan bersenjata yang terkorban dalam peristiwa di Lahad Datu dan Semporna.

Perlu diingat bahawa, 3 dari semua mangsa yang terkorban ialah rakyat dan pemastautin di Selangor.

Walau pun didalam hati masih berdetik bahawa mungkin pihak mereka telah mula terasa bahang backfire dalam tindakan awal mereka, namun saya masih beranggapan baik dengan hasrat tersebut. Akan tetapi, keterlanjuran perlekehan yang dibuat oleh Naib Presiden PKR Tian Chua dan juga Speaker DUN Selangor Dato' Teng Chang Khim terhadap pasukan bersenjata tetap mengguris perasaan mereka yang terlibat.

Rasanya adalah lebih molek jika pujian, penghargaan mahupun huluran bantuan disertakan dengan permohonan maaf diatas keterlanjuran pemimpin-pemimpin pembangkang berkenaan.

10 comments:

Cikgu rokiah said...

Aiseyyy nak tumpang sekaki gak mamat ni....

Anonymous said...

dah lah Nuar...loya aku dengar..

Anonymous said...

ini politik cara nuar....entah bila la dia cakap dgn Ds Najib..korang jangan caya sgt dengan syaiton liwat ni!!!!

Anonymous said...

Mengikut kata Nalakarupan anuar ni hari liwat besok jadi imam dalam mesjid....itu sebenarnya anuar, agaknya dia nilah DAJJAL yang disebut2.....

Anonymous said...

Biasa le ambil kesempatan

Anonymous said...

hahahaha...nuar...nuar..aku tak tau nak ckp apa dah...berapa tong air kencing ko dah curah pakai konek bengkok ko tu....

Anonymous said...

nmpak dah gabra...asik panggil pc jer....org bersenjata tu org sulu lah bodohhhhhhhhhh

Anonymous said...

Jangan caya kalau najib nak kena liwat atau makan ais krim mqngkok ini. Tp Najib x bebal mcm pas

Anonymous said...

haahaha bang non cakap talak selupa bikin maaa ....itu tote bengkok pun talak settle lagi mau cakap ada telepon itu sama najib haiiyaa...lu sapa mau tepon najib ....

Anonymous said...

Bila dengar Nallakarupan cakap anuar ni liwat hari ni, esok jadi imam masjid, teringat saya pada seseorang yang saya kenal rapat.

Dia ni dulu pegawai tinggi dalam pasukan keselamatan (akhirnya kena pecat krn masalah moral) jadi orang kampung memang pandang tinggi kat dia. Tambah lagi dia dari keluarga orang beradat (dihormati).

Kalau dia balik kampung dan pergi masjid untuk solat hari raya, imam masjid pasti akan sambut dan bila nak balik pun imam akan hantar ke kereta, begitulah hormatnya orang pada dia. Dia juga pernah dijemput utk beri ucapan dalam masjid.

Namun hakikatnya, dia adalah seorang kaki perempuan dan berzina adalah perkara biasa walaupun ada isteri dan anak-anak.

Moral of the story: cerita Nalla bukanlah aneh.