Wednesday, March 6, 2013

Apa Punya Temberang Penasihat Ketenteraan Anwar Ibrahim Ni? Dia Sendiri Pun Bermenterikan Najib Sepanjang Jadi Panglima Tentera Darat


Bukan main kuat gelembong bekas Panglima Tentera Darat yang kini jadi penyokong kuat PKR.

Dia merendah-rendahkan angkatan bersenjata, walhal sepanjang tempoh dia memegang jawatan Panglima Tentera Darat (Jan 1999 - Dis 2002) dia dibawah Menteri Pertahanan yang dijawat oleh DS Najib Razak. [Semak SINI]

Dia menyebut satu kes yang diselesaikan cuma dalam tempoh 2 hari, tapi tak pula dinyatakan kes apa? Malah, dia juga hanya sebut 'beberapa tahun dulu', namun tidak dinyatakan secara spesifik, bagi membandingkan keberkesanan pemerintah yang dulu dengan yang sekarang.

Untuk rekod, Najib memegang portfolio pertahanan antara 1990 - 1995 dan 1999 - 2008. [Semak SINI]

Jadi kredit yang disebut olehnya dituju kepada siapa dan perlekehan hari ini ditujukan kepada siapa?

Dengar temberang orang pencen ini (video bawah), yang kononnya dialah Panglima Tentera Darat yang terbaik sepanjang zaman. Yang kelakarnya dia menyebut "we manage to resolve the problem in 2 days," tapi isyarat tangan yang ditunjukkan adalah '4'!

16 comments:

Anonymous said...

Yg masok PKR cuma org2 yg da xde jawatan(pencen).. Nak jawatan masok lah pembangkang.. pasal ketua pembangkang pon tgh gila kuasa..

Anonymous said...

U ULANG I SAMAN U, I ULANG U SAMAN I...SO WHAT'S????????

Anonymous said...

oh dia ni yang berlakon dalam darah satria..

Anonymous said...

Baguslah tu.Jadi bloody fool Anwar Ibrahim.

Dulu Anwar suka SULA jantan. Sekarang suka jantan SULU mati katak.

Anonymous said...

Si bodoh ni dapat jadi duta ke pakistan. Lepas tu dia buat opis tu mcm rumah kepala bapak dia. Kerja tak masuk. Laporan takda. Cucu jadi anak. Semua menipu nak buat duit.

Join senjata kimia, pon bodoh jugak. Satu benda tak disumbang. Sampai pegawai kena kanser...

Anonymous said...

dia cakap in 4 days la...... tak habis habis nak spin the issue, kan nampak kebodohan disitu!

Anonymous said...

Mgkin dia nie yg raja petra kaitkan dgn kematian altantuya suatu ketika dulu...

Anonymous said...

2 days ke 4 days ke yang pasti dia ni penjilat taik anwar berahi paling baru.... hahahah

Anonymous said...

Bekas jeneral ni semua ada lah species manusia yang gila kan glamour dan kesenangan di waktu berkhidmat. Mereka amat rindukan " the perks and the priveledges " entitled to them. "Entitled tu tidak lah sebagai nya, menyalah gunakan tu ada lah.Dengan ada nya batman untuk mengilap kasut dan seterika baju mereka, driver untuk membawa anak bini pergi ke pasar, dan anak anak ke sekolah, itu ada lah menyalah gunakan kuasa. Apa tah lagi jikalau anak anak mereka hendak berkahwin , di kerahkan anggota bawahan untuk mengerjakan kenduri kahwin, lebih lebih lagi jikalau di ada kan di mess pegawai tentera. Maka kembang punggung dan buntut lah si jenderal dan si balau isteri meraka. Sudah lah kereta rasmi di jadikan kereta mak bapak mereka, isi minyak kat MT, isi macam minyak mak bapak mereka punya . Ada ke patut, minyak sama harga di bayar olih semua golongan masyarakat, akan tetapi di peringkat pegawai mereka bolih menutut lebih harga dari lain lain pangkat, siot.Where got meaning one mah. Udah lah rumah di berikan quarters yang mewah, tak duduk quarters, sewa elaun rumah , mak oi lebih besar dari anngota lain , walau pun duduk rumah sendiri, tetapi claim housing allowance yang tak berpatutan. Itu satu bab, ada di kalangan mereka , menyuruh anggota bawahan menbuat "fatigue" di tanah dan rumah mereka .Menyalah gunakan kuasa, sampai ada anggota bawahan di kerahkan membuat kerja di padang golf khas untuk pegawai tentera, podah lah, wei.Prove me if I am wrong these incidences never happened in ATM.I am for the ruling government of the day,I am pro Bn, but for these despicable acts of these superiors in the armed forces , I dont agree.The government gave them too much perks and faces, in the end thats whats we've got. They bite back to the government who fed them, A whole lot bunch of idiots, and they practice the highest form of hippocrisy, these ex generals.

Anonymous said...

DASAR PENJILAT KEPALA BUTUH ANU WAR..


JENERAL ASKAR PALING BANGGANG ADA DALAM PKR

JENERAL POLIS PALING BANGGANG ADA DALAM PAS

PANGKAT TINGGI TAPI OTAK BODOH
DASAR KAKI MABUK

INILAH WAJAH WAJAH PONDAN TUA SANTAPAN PELIWAT NEGARA ANUWAAR




yusri said...

dalam ramai2 jeneral yg korup tu takkanlah tak ada jeneral yg baik kot...banyak dengar cerita jeneral yg baik2 nak buat perubahan dan bagi nasihat kpd menteri tapi menteri tak endahkan....

RH said...

general yang baik adalah general yg TIDAK sekali laki memburukkan kerajaan apabila mereka berpencen. General di atas adalah jenis yg mahu hidup selamanya dengan kemewahan berlimpah.

Berita dari gunung said...

Ajar semula kepada bekas tentera itu maksud setia kepada raja dan negara.

Anonymous said...

fikir balik...anwar ambik bekas2 jeneral masuk PKR..anwar amik bekas askar filipina jadi "bodyguard".
tak lama lepas tu group filipino ceroboh sabah...coincident???
Now this bugger claim their are expert in army tactical and so on.

Anonymous said...

CAKAP PANDAI LA..JENERAL TAIK KUCING !!! NAMPAK SANGAT BANGANG !!! SEBAB TU ORG BUANG KAU !!! BARU MENANG MAIN COUNTER STRIKE DH NAK TUNJUK PANDAI !!! SAMA MCM BOS KAU SI ANWAR TU..SGT PANDAI BERCAKAP !!! ADIK AKU PUN PANDAI CKP CMNI !!! PATUT ANTA KAU JE KT TGH MEDAN PERANG TU..BARU KAU TAU..MESTI TERKETAR2 MCM BABI KENA SEMBELIH..

Anonymous said...

Tengok muka pun rasa2 dah boleh agak manusia jenis apa ex jeneral ni.....muka serupa al juburi...xde nur..cukup2 la nk blagak hebat...ini bukan masanya...masa anda dah blalu....klu beretika...jgn mkn duit pencen tiap2 bulan kau tu...sbb kjaan kan korup...haram hukumnya weh!! Base melayu yg boleh dibeli....pirah!!