Thursday, December 20, 2012

Betulkah Ada 'Amanat Hadi Awang Versi Hari Natal'? - Jom Baca!


Dengar cerita, Presiden PAS dah tak berani keluar rumah kerana takut ditanya reporter berkenaan nasihat tarik balik 'Amanat Hadi' yang menghukum lawan UMNO adalah jihad oleh 2 Mufti, disamping serangan bertali arus para blogger pro BN.

Terbaru, betulkah yang di bawah ini merupakan 'Amanat Hadi Versi Hari Natal' yang bakal disampaikan pada 25 Disember depan?
Saudara-saudara sekelian percayalah, 
Kita dah lebih teruk dari UMNO, bukan kerana nama kita PAS. Kita sudah mengikut Barisan Nasional kerana kita pun nak memerintah kerajaan. 
Kita pun sama kafir kerana kita pun mengekalkan perlembagaan penjajah apabila memerintah Kelantan, Kedah, dulu Terengganu, sekejap Perak, dan bersama-sama dalam Selangor, mengekalkan undang-undang yang dulu kita panggil kafir, mengekalkan peraturan yang dulu kita panggil jahiliyah. 
Oleh kerana itulah kita kena akui mereka betul. Oleh kerana itulah kita harus mengakui cara mereka betul. Oleh itulah kita mesti cuba jadi lebih teruk dari mereka.  
Percayalah saudara-saudara sekelian, 
Perjuangan kita sudah jadi jahat, ucapan kita banyak bohong, putarbelit dan fitnah, derma kita dari sumber haram dengan menyeleweng Tabung Memali, kebas duit ahli Kohilal dan komisyen dari tauke-tauke Cina. 
Malu kita nak bergantung kepada Allah dalam menghadapi puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, sia-sia mati katak. Kita tipu diri ngaku akan mati dalam Islam. 
Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita masuk PAS untuk jadi "kafir" dan munafiq yang 'menyalahguna ugama, cakap tidak serupa bikin.'
'Amanat Hadi Versi Hari Natal' ditemui di SINI.

3 comments:

Tukang Karut said...

PAS sekarang ni adalah parti politik orang2 Islam (sebut Melayu tak boleh, takut Nik Aziz mengamuk nanti!) yang BERJIWA, BERAKAL DAN BERHATI PERUT KAFIR.

*kata hikmat Nik Aziz utk puak2 khawarij dan munafik: "UMNO tolak Islam. UMNO ada ciri2 kafir".

Org meru said...

Aku sbnrnya tak minat sgt politik nih.
Tp aku ada jugak ikut kwn2 pegi 2-3 ceramah politik kt tmpt aku kat Meru.
Ceramah PAS aku pegi, ceramah JATI pun aku ada pegi. Cuma ceramah UMNO je aku x pegi lagi sbb UMNO xder buat ceramah kt sini. Klu ada pun masa TPM dtg ke sekolah menengah sini dulu.

Dari penelitian gaya bahasa dan cara hasutan dlm ceramah2 yg aku pegi ni boleh aku simpulkan bhw PAS tidaklah hebat keIslamannya. Byk isi2 ceramah hanya berdasarkan persepsi, malah ada diantaranya sgt disangsikan kebenarannya.

Cuma penceramah2 PAS nampak hebat krn pandai menaikkan semangat para hadirin.

Anonymous said...

bagus sgt amanat versi rekayasa baru tuk PAS sempena menjelangnya tahun 2013.mudah2an PRU 2013 ni akan megubah otak dan minda puak2 yg megamalkan islam style ala PAS.