Wednesday, November 7, 2012

Demi Nurul Izzah - Suami Bekas Penyanyi Lagu Kabaret Sanggup Mengadap Sultan


Suami seorang bekas penyanyi lagu kabaret [klik SINI], menawarkan diri menjadi 'Pak Sanggup' demi menyelamatkan Nurul Izzah dari sebarang tindakan dibawah jenayah syariah.

Portal Media Selangorku melaporkan berkenaan hasrat tersebut.


Apa lagi yang ingin diterangkan? Kenyataan Nurul Izzah boleh diperolehi di Youtube. Antaranya ialah video di bawah:-


Natijah dari kenyataan Nurul ini, beliau boleh didakwa dibawah Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 seperti berikut:-
Seksyen 13. Pendapat yang bertentangan dengan fatwa.
(1) Mana-mana orang yang memberikan, mengembangkan atau menyebarkan apa-apa pendapat tentang apa-apa isu, ajaran Islam atau Hukum Syara' yang bertentangan dengan mana-mana fatwa yang sedang berkuatkuasa di Negeri ini adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi tiga ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya. 
(2) Mahkamah boleh memerintahkan supaya mana-mana dokumen atau bahan antara lain yang mengandungi pendapat yang disebut dalam subseksyen (1) dilucuthakkan dan dimusnahkan, walaupun tiada seorang pun telah disabitkan atas kesalahan yang berkaitan dengan pendapat itu.

3 comments:

Anonymous said...

Terima kasih membantu. Nah hadiah Jam Omega...

Anonymous said...

omega yg hilang ke? hahaha

org johor said...

ko pandai jer MEMUTARBELIT cerita..jam omega tu tak hilang sebenarnya, ada disimpan oleh bini dia...yang hilang AKIDAH dia jer...