Monday, October 15, 2012

Temberang Anwar Ibrahim Pada Orang-Orang Permatang Pauh


Dalam banyak-banyak benda yang Pak Sheikh fikir sewaktu di Sabah, adalah permainan apa yang PM nak main bagi menentukan P167 (N1, N2 dan N3) kekal menjadi kubu kuat BN.

Pada hakikatnya, Pak Sheikh sendiri sudah mengarahkan beberapa pihak bertemu dengan Amir Kahar bagi menentukan Kudat dan 3 DUN yang ada akan dapat ditarik kepada PKR.

Pak Sheikh cukup yakin, dengan ‘amaun’ dan jumlah yang tepat, beberapa pemimpin BN Sabah yang berfikiran ‘RM’ seperti Lajim Ukin akan mudah dilentur dan mula bersama dengan PKR.

Dengar cerita, Pak Sheikh susun strategi yang sangat licik dalam menentukan pemimpin BN akan menyokongnya. Kaedah ugutan juga digunapakai. Khabarnya, itulah yang terjadi kepada Lajim dan beberapa orang bekas pemimpin BN yang kini kononnya membawa panji PKR.

Pak Sheikh nampaknya terlalu yakin bahawa Amir Kahar adalah antara pemimpin yang boleh di RECYCLE dan dijadikan calon Parlimen di Kudat. Malahan, Anwar sanggup menawarkan Amir Kahar ‘double seats’ seperti Lajim sekiranya bersetuju. Tanding Parlimen dan DUN.

Nampaknya, Pak Sheikh gagal membaca semangat  Amir Kahar. Amir bukan calang-calang anak Negeri. Dia punya darah pahlawan dan pemimpin besar di Sabah. Kalau setalat bermain dengan wang ringgit ini bukan permainan keluarga mereka.

Baca selanjut klik SINI.

1 comment:

Anonymous said...

Sapa temberang sapa ni bro.Yg aku nampak ko yg nk temberang pengikut ko.Org Sabah dh meluat dgn kebanjiran PATI.Pendatang mendapat keistimewaan tp rakyat Sabah sendiri merempat.Dasar apa ni?