Tuesday, March 13, 2012

Khalid Ibrahim Bagi 'Hint' Sokongan Terhadap Najib

Khalid Ibrahim menjadi gelap mata bila ETP dilaksanakan oleh PM DS Najib Razak. Beliau nampak peluang itu dan menjadikan asrama Yayasan Selangor di Kg Pandan, Kuala Lumpur sebagai mangsa. Secara tidak langsung, Khalid mengiktiraf akan potensi Kuala Lumpur International Financial District.

Bila membaca notis tender pembangunan semula asrama Yayasan Selangot, terdapat frasa di bawah, yang memasukkan sekali lokasinya yang begitu hampir dengan KLIFD.


Malang sekali peluang untuk pendedahan pelajar-pelajar luar bandar untuk menghirup udara pembangunan menyeluruh KLIFD dinafikan.

Apa salahnya Asrama-Asrama Dr Latif, Tun Dr Ismail dan Toh Puan Norashikin kekal disitu dan ditambah baik mengikut persekitaran yang bakal dimajukan di kawasan kejiranannya.

Sebaliknya dengan perobohan asrama tersebut, peluang anak-anak luar bandar tertutup sama sekali untuk bersekolah di kawasan bandaraya. Malah lebih teruk dari itu, anak-anak luar bandar ini bakal kekal dicerukkan di sekolah milik Yayasan Selangor yang bakal dibina di Ijok.

Di bawah ialah  notis tender pembangunan semula berkenaan.

No comments: