Tuesday, September 6, 2011

Kalau I/O Ini Yang Ambil Kes Liwat Anwar Ibrahim, Gerenti Karpal Singh Senyum Lebar

Hakim Rozina Ayob dalam penghakimannya menyimpulkan bahawa pegawai penyiasat Inspektor Hafiz Ahmad gagal membawa mangsa-mangsa ke hospita untuk pemeriksaan, justeru tiada laporan perubatan yang dikemukakan di mahkamah.

Disamping itu, pihak pendakwa gagal membuktikan kurungan salah terhadap mangsa, apabila tiada aduan dari mangsa-mangsa berhubung perkara berkenaan.

Malah, hakim menyimpulkan bahawa siasatan yang dilakukan oleh pegawai penyiasat dalam kes berkenaan adalah KURANG MEMUASKAN.

Oleh itu, OKT yang seorang wanita How Ah Oong telah dibebaskan dalam tuduhan meperdagang 2 wanita asing.

Kalaulah pegawai penyiasat berkenaan mengendalikan kes liwat Anwar Ibrahim, gerenti Karpal Singh tersenyum lebar!

Laporan penuh kes baca [SINI].

4 comments:

Anonymous said...

memalukan je ada i/o camni.

Anonymous said...

I/O tu pun nak bagi kes tu lepas tu yang dia buat macam tu, lagi pun cuba tanya berapa banyak lagi kes yang dia kena handle dalam masa yang sama silap-silap 20 kot

Anonymous said...

Setahu aku sekiranya ada perkara yang melibatkan pendatang CHINA selalu nya susah nak dijadikan kes sebab ... banyak sebab.. pihak atasan KDN kena korek sendiri laaa...

Ini cuma andaian memandangkan pendatang PATI pun ada anngiota polis bela... bukan cakap kosong.. siasat sendiri.. ini juga andaian kerana setiap kali serbuan dibuat oleh IMigresen.. 99% gagal sebaik sahaja maklumat pengempuran di beritahu balai berdekatan utk dapat sokongan hayat..

Tak percaya.. jangan tanya saya.. tanya mana-mana pegawai imigresen yang pernah menjalankan operasi.

Serbu jangan tak serbu

Anonymous said...

saja jer tu. gimik bawa ke mahkamah. buat siasatan tak lengkap. payah la sprm nak tuduh rasuah. mana ada terima rasuah. saya dah bawa ke mahkamah. hakim yang bebaskan. bukan saya.