Sunday, April 19, 2009

Nasib 2 ADUN Melayu PKR P.P Umpama Labu Labi



Betapa sukarnya untuk memilih antara 2 ADUN untuk dijadikan TKM1 Pulau Pinang hinggakan terpaksa diadakan PRK untuk DUN Penanti.

Saya terjumpa lagu “Yang Mana Satu” di blog Pak Cu My. Nampaknya, semakin terserlah bahawa filem Allayarham P. Ramlee telah mendahului zamannya. Apa yang melucukan kedua-dua watak Labu dan Labi dilakunkan oleh orang Pulau Pinang!

Cuba hayati senikatanya pada, khususnya pada baris “mungkinkah jauh berbatu-batu, atau di balik awan yang biru”. Bayangkan apabila Wan Azizah yang menjadi pilihan sebagai calun untuk PRK tersebut, pastinya ia sepadan dengan frasa tersebut.

Apa pun yang sedihnya, kedua-dua ADUN yang sedia ada bukanlah pilihan “sebab perangai kurang siuman” seperti Labu dan Labi (?)

4 comments:

em-pi said...

Salah jika menyatakan ada dua ADUN Melayu PKR.. yang sebenarnya hanya satu lagi ADUN Melayu ( Hj Maktar Shapee) dan Satu ADUN INDIA MUSLIM (Malik Kassim @Malik Itik).

Hj Maktar Shapee, lulusan Universiti Al Azhar, guru Agama dan bekas PPD. Lebih layak dari Malik dari segi pendidikan. Cuma Anwar saja fikir dia tidak layak.

Wan Azizah dah tak boleh bertanding untuk tempoh lima tahun kerana meletakkan jawatan Ahli Parlimen. Ini undang-undang pilihanraya kita.

Akar Umbi said...

Matangsaga,

Wow! Lagi kebetulan. M.Zin @ Labu kan macam mamak..

ababina328 said...

Blog sdr telah disenaraikan didalam " Forum Rakyat " di .....blogpilihanku.blogspot.com .....harap sdr rajin2lah menulis, kerana kini blog sdr mendapat lebih perhatian dari pembaca.....
terima kasih.

Akar Umbi said...

Ababina 328,

Terima kasih.