Monday, April 20, 2009

Jangan Percaya Pemimpin Ini

Orang awam diingatkan supaya berhati-hati dengan pemimpin ini. Beliau telah mempergunakan wanita dan kanak-kanak, dalam merealisasikan impian, visi dan misi peribadinya. Ramai yang telah terpedaya dengan dakyah, rayuan dan pujukan pemimpin ini. Pemimpin ini sering menjadikan empat awam sebagai sasaran kempennya.

Saya telah mempercayai malah telah terpengaruh dengan kisahnya dan seterusnya bersimpati kepada pemimpin ini. Namun pada 18 April 2009 yang lalu, saya telah menyaksikan dengan mata kepala sendiri tentang salah laku pemimpin ini. Saya berasa amat marah dan hampir-hampir melepaskan penumbuk kepada beliau.

Kisah bermula apabila PEMIMPIN KELUARGA ini mendekati saya, ketika berurusan di Wisma Anggerik, Seksyen 26, Shah Alam dimana terletaknya premis CIMB Bank dan Courts Mammoth, pada 15 April 2009. Dengan membawa anaknya seramai 3 orang (antara usia 2 – 10 tahun) dan disertai oleh isterinya, saya telah didendangkan dengan masalah yang dihadapinya. Kononnya, dia ingin membuat pengeluaran di mesin ATM tetapi gaji belum masuk, meski pun sudah jam 9 malam. Jadi , dia memohon bantuan kewangan dari saya kerana tiada sebarang makanan dirumahnya. Maka dia pun menunjukkan anggota keluarganya.

Saya maklumkan kepada pasangan muda ini, yang saya anggarkan di bawah umur 35 tahun, bahawa saya tidak kenal mereka tetapi atas peri kemanusiaan saya berikan juga wang khusus untuk 3 orang anaknya.

Rupa-rupanya, mengikut maklumat yang diterima oleh isteri saya, pasangan tersebut ialah PENIPU. Kebetulan, ketika saya melalui tempat tersebut tiga hari kemudian, saya ternampak sepasang suami -isteri sedang memberi wang kepada si lelaki penipu. Saya pun menjerit dan hampir-hampir melepaskan penumbuk kepada lelaki tersebut. Pasangan tersebut tergamam, dan saya menceritakan keadaan yang sebenarnya kepada pasangan tersebut.

No comments: