Thursday, September 3, 2015

Menyangkul Adalah Yang Terbaik Buat Mat Sabu


Dari awal lagi kami agak skeptikal dengan kenyataan Mat Sabu dan Gerakan Harapan Baru, untuk menjenamakan semula Parti Pekerja-Pekerja Malaysia kepada Parti Amanah Negara (Amanah).

Maka dengan sebab itulah kami merumuskan bahawa Mat Sabu dan GHB perlu memilih samada untuk membentuk entiti politik yang berteras 'Sosialis Islam' atau terus menyertai DAP dan membentuk 'sayap Islam' dalam parti pembangkang berkenaan, (Baca SINI).

Setakat kelmarin, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed mengesahkan bahawa Pendaftar Pertubuhan belum menerima permohonan pendaftaran Amanah. Malahan,  Nur Jazlan dalam turut menghuraikan bahawa GHB tidak boleh menggunakan nama Amanah sebagai nama rasmi wadah politik mereka selagi perlembagaan parti pekerja itu tidak dipinda dan mendapat kelulusan Pendaftar Pertubuhan.

Namun begitu, blog AIDCNews mendedahkan bahawa Wikipedia Parti Pekerja-Pekerja Malaysia telah dikemaskini, dengan memasukkan fakta pengambilalian oleh GHB keatas parti berkenaan.

Berdepan dengan kekangan masa dan menuruti prosedur Pendaftar Pertubuhan, sempatkah GHB menepati sasaran pelancaran Parti Amanah Negara secara rasmi pada 16 September depan?

Kita tunggu dan lihat sejauh mana kemampuan Mat Sabu untuk membuang 'batang cangkul' dari logo rasmi Parti Pekerja-Pekerja Malaysia dan digantikan dengan 'bulan sabit dan bintang' menjelang tarikh tersebut.

Andai gagal, maka menyangkul adalah aktiviti terbaik buat Mat Sabu dan rakan-rakan seperjuangan dalam GHB!

1 comment:

MAMAK TONGKANG said...

cangkul pun cangkul lah.....