Saturday, August 1, 2015

Tanda Ikatan Seia Sekata Bersama DAP - Geng Mat Sabu Tubuh Parti Baru Bernama DIP?


Menurut laporan BERNAMA, Gerakan Harapan Baru (GHB) akan mengambil alih parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) dan bercadang melancarkan semula parti itu 31 Ogos ini, dan perkara ini disahkan oleh Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.

Sebelum ini pun telah didengari soksek-soksek dikalangan ahli-ahli PAS berkenaan ura-ura tersebut, malahan khabarnya akan dilakukan rebranding terhadap parti berkenaan dengan nama 'Democratic Islamic Party' (DIP).

Kalau begitu jadinya, inilah adalah peluang terbaik bagi Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia, TS Abdul Kadir Sheikh Fadzir untuk turut melakukan rebranding keatas parti yang dilancar pada 15 Mei lalu.

Elok benar, parti pimpinan Kadir ditukar nama kepada 'Democratic Unified Party' (DUP) untuk melengkapi entiti 'DAP DIP DUP'!

9 comments:

Anonymous said...

Dap tu ok lagi... dip dup tu kelakar !

Anonymous said...

Macamana dia ada hati nak jual ideologi demokrasi. Puak2 ni ditolak secara demokratik.
Tapi x boleh terima proses demokrasi itu sendiri..
Ini semua poyo!
Kalau nak kaitkan dengan DAP. DAP sendiri hanya mnggunakan platform demokrasi. Hakikatnya DAP menganut ideologi Socialist..adik kepada ideologi Komunisme.
Negara China sendiri tidak mengamalkan demokrasi, kerana rencam dan peel kiasu meteka tidak boleh diurus dengan demokrasi.
Jadi apa diharap DAP nak jadi juara demokrasi.
Melayu bodoh saja yang x faham MO DAP..

Anonymous said...

ha haha gabungan parti pakatan dap dip dup....sesuai sesangat...

Anonymous said...

dap dip dup....kipidap

Anonymous said...

Macam lagu dangdut aje! Suka hati kau lah Labu!

Anonymous said...

Ada semacam tak kena. Bila sebut "Islamic Democrats", adakah bermakna ada Islam yang tak Demokrat?

Zaman nabi dulu tak ada pun Islam Demokrat. Apa yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW hanya ISLAM. Pandai-pandai je tambah Demokrat kat Islam...

Anonymous said...

eh, mat sabu bukan pentingkan sangat islam ke tidak islam. dia nak gunakan islam untuk kelangsungan survival politik dia. kaji sedikit isu2 semasa berkaitan dgn mat sabu. isu kominis @ mat indera, isu kristian berhajat menggunakan nama Allah, isu lgbt, bersih dsb. dimana kedudukan @ posisi mat sabu berkaitan isu tersebut? nampak sangat mat sabu bukan pejuang islam, tetapi pejuang politik yang menggunakan islam.

nonton flim online said...

infonya sanagat menarik dan sangat bermanfaat gan....
makasihbanyak atas infonya gan...

Anonymous said...

DIP tu celup. Celup tu CUCUK. Memang sedap!!!