Wednesday, October 8, 2014

Membanding 'Gigi Arnab' Milik Mahfuz Dengan 'Gigi Arnab' Milik Tony Pua

"Kita tak mintak Datuk Najib batalkan kenaikan 20 sen itu, tetapi kita desak turun 40 sen. Ini kerana dalam tempoh setahun ini sudah 40 sen minyak naik," - Mahfuz Omar
Di atas adalah antara intipati yang diucapkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Mahfuz Omar di hadapan 60 orang peserta himpunan membantah kenaikan harga minyak.

Jelas bahawa pandangan Mahfuz di atas mencermin kedangkalan pemikirannya.


Sebaliknya, meskipun Pengerusi DAP Selangor Tony Pua juga punya 'gigi arnab' seperti Mahfuz, Pua jelas mempunyai pendirian yang berlawanan dengan pemimpin PAS berkenaan.

Apa yang Tony Pua kata?
"Saya setuju cara subsidi diberikan perlu dirombak, tetapi ini tidak bermakna subsidi petrol perlu dimansuhkan secara langsung kerana ada pihak yang memerlukan subsidi. 
"Cara BR1M lebih baik. Memang BR1M boleh disalah guna untuk politik, betul... tetapi terus dapat diterima oleh penerima yang layak. 
"BR1M dari segi dasar lebih baik daripada subsidi, adakah subsidi minyak adil bagi semua pihak? Tidak." - dipetik dari TMI

1 comment:

Anonymous said...

kesian kau mahfuz..........!
mcm ni klu tahap moral pendidikan x berapa nk tinggi.. ckp ikut suka dia je.. mahfuz.. mahfuz...
aku nak tanya dia ni.... mahfuz ni tau tak apa itu GST...?
aku pun sekolah lbh krg dia juge tapi aku rasa aku faham apa itu GST...
senang ckp... klu dh bangang tu bangang juge leh...