Saturday, December 28, 2013

Tiada Kerja Untuk Siswazah Di Singapura - Terpaksa Jadi Pelayan, Pengawal Keselamatan dan Pemandu Teksi


Dalam banyak keadaan yang dicontohkan Singapura sebagai lebih baik dari Malaysia oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, rupanya ada juga rintihan oleh anak muda negara berkenaan dengan peluang pekerjaan untuk para siswazah.

Dalam satu artikel disiar oleh The Real Singapore, diceritakan bahawa siswazah di Singapura terpaksa menjadi pelayan, lulusan diploma terpaksa berdiri tegak sebagai pengawal keselamatan, sementara pemilik sarjana pula ada yang menjadi pemandu teksi demi meneruskan kehidupan.

Bezanya dengan anak muda di Malaysia, kita punya ramai penghasut untuk mereka berdemontrasi di jalanan, sementara di negara berkenaan tidak punya tenaga penggerak.

Mengapa tidak bagi Pakatan Rakyat yang punya kepakaran dalam menggerakkan demontrasi, mengeksport kemahiran mereka untuk kebangkitan mereka di Singapura? Mungkin alasan rasa hormat pada Lee Kuan Yew menghalang mereka dari berbuat demikian.

2 comments:

jebat said...

Kirim artikal ini kepda Rafussy Ramli. Kelurga Lim, Keluara Ibrahim (Anuar dan Khalid) Sera Tok tok Guru PAS PIS PUSSY.

Suruh mereka komen.

Anonymous said...

Inilah realitinya kehidupan yang dibanggakan pecacai Pakatan Haram. Tak mustahil Malaysia juga akan menjadi seperti itu jika kerajaan tidak berhati-hati.