Tuesday, December 17, 2013

RM30 Punya Pasal, Khalid Ibrahim Dipekenakan Penyokong Pakatan Rakyat Selangor

Exco Pendidikan Selangor Dr Halimah Ali merecik peluh apabila terbitnya SMS yang mempelawa rakyat Selangor hadir ke pejabat-pejabat Adun Pakatan Rakyat seluruh negeri untuk mendapatkan baucer 'Jom Shopping Kembali Ke Sekolah' yang bernilai RM200.00.

Khabarnya, SMS tersebut adalah palsu dan satu laporan polis telah dibuat.

SMS berkaitan mula diedarkan pada 16/12/13 iaitu sehari selepas MB Selangor TS Khalid Ibrahim mengagihkan beg sekolah di kawasan parlimennya Bandar Tun Razak.


Perhatikan foto yang dipetik dari Selangorku diatas yang merakamkan program Khalid Ibrahim pada 15/12/13 di kawasannya.

Foto ini turut mengundang persoalan apabila turut menampilkan maskot 'TAWAS' iaitu program tabungan khusus untuk anak-anak Selangor, walhal majlis sumbangan dilakukan di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Apakah program tersebut melibatkan agensi Kerajaan Negeri Selangor?

Berbalik kepada SMS palsu seperti yang didakwa oleh Dr Halimah, beliau menyimpulkan sebagai rancangan rapi untuk memalukannya yang kebetulan mengedarkan baucer kasut sekolah hari ini yang cuma bernilai RM30.

Dr Halimah sebenarnya tidak sedar yang SMS yang di'letup'kan itu sebenarnya dilakukan oleh pihak dalaman Pakatan Rakyat yang tidak berpuashati terhadap Khalid yang menggunakan agensi kerajaan Selangor dalam programnya di Bandar Tun Razak.

Tambahan pula, baik kasut yang disumbangkan oleh Dr Halimah mahu pun beg sekolah yang diagihkan oleh Khalid cuma bernilai RM30. Maka ini memalukan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat Selangor tatkala rezab negeri bernilai bilion ringgit.

Gaji MB dan exco naik, budak-budak sekolah cuma dapat RM30. Malu!

No comments: