Friday, September 13, 2013

Exco Selangor Kelam Kabut Untuk Tutup Kezaliman Pesuruhjaya PAS Selangor Yang Restui Perobohan Gerai Di Meru, Klang


Exco Kerajaan Negeri Selangor Dr Daroyah Alwi tiba-tiba menjadi kelam-kabut apabila Pengerusi Perhubungan UMNO DS Noh Omar mempersoalkan tindakan Majlis Perbandaran Klang merobohkan 11 gerai di Jalan Teratai, Meru.

Beliau berjanji akan merujuk kepada MPK yang bertindak mendahului daripada penyediaan tapak gerai gantian hingga menyerlahkan kezaliman pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor.


Adun Meru yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Osman adalah bertanggungjawab terhadap kezaliman serta merestui perobohan gerai-gerai berkenaan.

Menjelang sambutan kemerdekaan, pemilik-pemilik berkenaan telah pun maklum akan cadangan untuk merobohkan gerai mereka, lalu mereka telah cuba mendapatkan pertolongan dari pemimpin utama PAS Selangor berkenaan.

Sebaliknya Rani kerap berdalih dan mengelak dari menghulurkan bantuan. Apabila berjaya dihubungi melalui telefon, Rani memberikan alasan berada di luar kawasan.


Akhirnya peranan sebenar Rani terserlah apabila beliau mengadakan sidang media untuk menempelak Noh Omar yang sebelum itu mempersoalkan kewajaran tindakan perobohan tersebut.

Rani yang menyokong tindakan MPK meroboh premis perniagaan di Jalan Teratai, Meru itu memberikan alasan kerana beroperasi haram dan menyalahi Akta Kanun Tanah Negara, lapor lidah rasmi kerajaan PR Selangor - Media Selangorku.

Wujudnya percanggahan antara Exco dan Adun berkenaan, tidak lainnya hanyalah sandiwara untuk menutup niat buruk sebenar pemimpin PAS No. 1 Selangor itu.

3 comments:

Anonymous said...

How you feel, periuk nasi diterbalikkan orang, anak anak menanti kelaparan.

Anonymous said...

pengundi meru dah pilih wakil rakyat....sendiri pilih sendiri tanggung DS noh omar tak perlu komen..itu keputusan majoriti pengundi meru...

hangkedee said...

Rasakan parti esle pork niky