Monday, September 9, 2013

Doa Sesalan Nik Aziz Selepas Tidak Lagi Menjadi MB Kelantan


"Saya berdoa dan minta Haji Hadi (Abdul Hadi Awang) yang banyak pengalaman dan ilmu kalau boleh biar dia teruskan jadi Presiden (tetapi) timbalan atas undi dan tentulah saya nak orang ulama jadi timbalan. 

 "Semua orang Pas ulama, sedikit atau banyak itu (yang membezakan), mana boleh orang Pas jahil, semua orang Pas ulama belaka cuma taraf ilmu yang ada pada dia sedikit sebanyak itu atas dia, dia mengaji banyak mana, cebur diri dalam masyarakat, berpengalaman dan sebagainya. 

 "Saya tidak boleh sebut nama orang pilihan saya, orang yang nak jadi timbalan dia kena calon nama dia, orang nak pilih atau tidak itu terpulanglah kepada ahli, saya tidak boleh sebut nama dia," - Nik Aziz
Nik Aziz hanyalah manusia biasa yang tidak lari dari kesilapan dalam membuat pertimbangan.

Hanya deisebabkan nafsu amarahnya terhadap UMNO maka kesilapan demi kesilapan dilakukan. Gara-gara menjadi UMNO musuh, lantas Nik Aziz terpengaruh dengan doktrin 'Tahaluf Siyasi' yang berikut;
Tahaluf Siyasi membawa makna kerjasama harakah Islam dengan mana-mana pergerakan lain yang tidak bermatlamatkan Islam di dalam perjuangannya. Kerjasama ini boleh terjadi di dalam apa jua bidang yang dipersetujui bersama untuk sama-sama menghadapi musuh yang sama. 
Tahaluf Siyasi juga kemungkinan boleh berlaku dengan gerakan yang pernah atau berpotensi untuk menentang ideologi harakah Islam. Dalam suasana hari ini, tahaluf siyasi yang dimaksudkan juga termasuk kerjasama dengan golongan bukan Islam untuk menghadapi musuh yang sama. 
UMNO dianggap oleh Nik Aziz berfahaman nasionalis dan menolak Islam, lantaran itu dianggap musuh. Tiada sama sekalikah jasa UMNO kepada Islam hingga sanggup dijadikan musuh?

Malahan Nik Aziz dengan amarah yang wujud dalam dirinya terlupa bahawa kerjasama PAS dalam Pakatan Rakyat, tidak pula menjadi dominan malah berada pada kedudukan paling rendah berbanding DAP dan PKR.


Sedarkah Nik Aziz betapa kebenciannya terhadap UMNO telah melonjakkan sokongan terhadap DAP yang dari dulu, kini dan selamanya tidak begitu gembiran dengan dominan Islam di negara ini?

Sepanjang tempoh 2008 - 2013, Nik Aziz terpesona dan terlena dengan dendangan Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim. Kalau UMNO dianggap sebagai nasionalis yang bertentangan dengan Islam, apa pula status DAP dan PKR, Islamkah mereka?

Dalam keadaan Nik Aziz yang berada dipenghujung usia, sudah sampainya masanya Nik Aziz menyoal dirinya tentang apa yang telah diredai olehnya benar-benar telah menjujung Islam kekedudukan yang tertinggi.

Barangkali, kekesalan yang bakal dihadapi oleh Nik Aziz ialah atas kegagalannya mengawal Anwar Ibrahim dan Khalid Samad yang beria-ia mengizinkan penggunaan kalimah 'Allah' dalam terjemahan 'God' dalam Bible berbahasa Melayu.

Lantaran itu, maka siang malam Nik Aziz akan menangis dan menadah tangan berdoa kepada Allah supaya PAS dikembalikan kepada ulamak.

6 comments:

Muslim said...

Ramai manusia terpedaya dan leka,
"Hatta zur tumul maqabir"

Anonymous said...

hah??????
betoi ka SEMUA AHLI PAS ITU ULAMAK?

WEK WEK WEK WEK WEK WEEEEEKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!

TOLONG NAK MUNTAH, NAK MUNTAH
MINTAK NYAWA! MINTAK NYAWA!!!

MAT SABU ULAMAK? ULAMAK 121?
ABBY ABADI ULAMAK? ADOIIIII... TOOOOLLLLOOOONNNNGGGGG!!!!!

Anonymous said...

Yang menyontot bini dari lubang belakang pun ulama PAS jugak. Cuma ilmu dikira sedikit dari peliwat yang gila nak PM je..

Anonymous said...

Aku tak sampai hati nak mengutuk orang yang dah uzur, politik kata pergi kubur kata mari.

Tapi bila mengenangkan betapa zalim dan buruknya nik aziz sebelum pru13, maka tok guru pas yang songsang ini kau terimalah balasan yang setimpal dengan penganiayaan yang telah kau dan konco2 kau lakukan kepada ramai umat islam di negara ini.

Tidak ada sikit pun tangisan kepada kau.

Anonymous said...

Ulama PAS terdiri dari
1. Kaki maki hamun dan merapu2
2. Kaki spendar besar
3. Kaki Kaunseling kul 3 pagi
4. Kaki Goyang Pajero
5. Kaki Nyondol bini orang
6. Anda boleh cuba senaraikan lagi....

hangkedee said...

HAmPAs betul diajak bersatu betulkan Saf Ummah.Dapig jadi pilihan.Ularsemak diakhir zaman