Thursday, June 13, 2013

Perlantikan Saifuddin Nasution Sebagai Pegawai Perhubungan Politik Di Pejabat MB Selangor Masih Lagi Berbangkit - Zuraida Terus Serang Khalid Ibrahim


Isu perlantikan Setia Usaha Agung PKR Saifuddin Nasution kejawatan Pegawai Perhubungan Politik di Pejabat MB Selangor masih lagi berbangkit.

Dalam kenyataan sekutu kuat Azmin Ali, Zuraida Kamarudin membangkitkan betapa kedegilan Khalid Ibrahim untuk membentangkan skop tugasan dan sebarang makluman rasmi Khalid kepada Majlis Pimpinan PKR Negeri Selangor.


Dalam konteks ini, Zuraida kelihatan berpendirian bahawa parti yang menguasai kerajaan dan bukan kerajaan menguasai parti.

Disamping itu, dengan mengambil kira keputusan prestasi Pakatan Rakyat yang menguasai 44 dari 56 kerusi DUN Selangor, sudah cukup untuk membuktikan bahawa mereka secara politiknya dalam kedudukan yang begitu selesa dan sekilas pandang menunjukkan tidak ada keperluan untuk Saifuddin dilantik kejawatan berkenaan.

Dengan jumlah emolumen yang bakal dinikmati oleh Saifuddin yang berjumlah RM15,000 sebulan, bermakna seramai 15 orang pelajar yang memasuki IPT boleh dibantu.


Hal ini adalah berpandu kepada manifesto Pakatan Rakyat (rujuk atas) yang menjanjikan bantuan/hadiah kepada anak  yang ibubapanya berpendapatan kurang RM3,000 sebulan.

Jika dibandingkan kepada keseluruhan emolumen tahunan yang bakal dinikmati oleh Saifuddin, bermakna amaun berkenaan boleh diagihkan kepada 180 orang pelajar.

Bayangkan kalau selama 5 tahun, maka seramai 900 orang pelajar boleh dibantu oleh Kerajaan Selangor.

2 comments:

Anonymous said...

Kes Stopa Ali apa citer ? sonyap je !...dah dapat keampunan kot.

Anonymous said...

manifesto bukan janji. . sampai ke sudah la tak tunaikan.. tak de ape nk dihairankan...