Tuesday, May 7, 2013

Penyokong DAP Sengaja Serang Bas Pengangkutan Awam Milik Syarikat Melayu Untuk Cetuskan Persepsi Angkut Pengundi Hantu


Tak masuk akal bas pengangkutan awam mengangkut pengundi hantu, sedangkan semua maklum bahawa pada hari cuti seperti Ahad dan cuti-cuti umum sememangnya pekerja-pekerja asing yang menggunakan pengangkutan berkenaan.

Lihat gambar-gambar (atas dan bawah) bas awam diserang dan dipecahkan di Pandamaran (sebuahpenempatan Kg Baru Cina), Klang.


Dulu fenomena ini berlaku hanya kepada para penyokonng PAS dan PAS dan jarang melibatkan penyokong-penyokong Cina DAP.


Namun, fenomena in terbawa-bawa kepada penyokong Cina DAP.

Jelas ini sengaja dicetuskan untuk membangkit rasa benci terhadap pemerintah Melayu dan seterusnya menggulingkan mereka.

Dengan kemajuan sumber maklumat, meskipun isu pengundi hantu tidak wujud tetapi sengaja dicetuskan makan seluruh rakyat mudah terpedaya dan percaya dengan khabar angin yang mengarut tersebut yang disebarkan melalui media sosial.

Malangnya orang Melayu sendiri turut percaya dan bersubahat menyebarkan berita palsu tersebut.

16 comments:

Anonymous said...

Nampak macam polis sebelah apek topi kuning tu. Kalau benar kenapa polis senyap je?

terjuntiruk said...

Yg percaya amatlah bingai... Klw nk buat undi hantu xkan la dtg dgn bus ramai2.. Kena beratur pulak tuh... Nah kawasan yg ramai2 pulak nk turun. Nampak x,kat mana tahap pemikiran org yg percaya?otak dimana?

Anonymous said...

habis ko nak polis tu keluarkan pistol tembak atas lak, ni lah polis cara baru, buat je huru hara nanti AG kata ok tak perlu buat apa2.

Anonymous said...

Polis perlu tangkap mereka2 ini kerana membuat kekacuaun..tangkap akta hasutan.

Anonymous said...

Dah agak dah knp mereka beriye2 nak hapuskan ISA. Vavi punya cainis.

Anonymous said...

Sebenar pos hantu tak wujud hanya satu persepsi tapi masih ada yang otak letak kat kepala lutut percaya.Hanya mereka yang tak pernah mengundi shj yang percaya hal ni, agen parti masing-masing kan ade kat dlm bilik mengundi dan sehingga sekarang agen-agen ni tak ade yg buat lapuran pada SPR adanye nama bertindih, nama dalam senarai tak tapi pengundi ade, pengundi yg IC sama tapi nama ada dalam dua/lebih parlimen/dun dan sebagainya.. sebenar cakap ape je kat mereka , mereka pilih itu tidak percaya sebagaimana mereka kata oren itu epal . Kalau pun BN nak sabotaj guna pengundi hantu tak kan dari dulu sehingga sekarang pihak BN tak ada ide yang lain, mesti guna bas angkat orang berduyung-duyung. Tadek cara lain kah?

Anonymous said...

Ayuhhh...Melayu semua kita baling batu bata kat Bas Kepunyaan Puak Cina pulaaak...! Tengok tauke cina nak kata ape....Kumpul anak-anak muda melayu untuk kacau tempat puak cina niaga....Oleh Anti Puak Cina tak mengenang budi Melayu...

Anonymous said...

MARI RAMAI RAMAI MENYERTAI GERAKAN BOIKOT KEDAI CINA DAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA KERANA MENGUJUDKAN SUASANA PERBEZAAN PERKAUMAN.
BUY CHINESE LAST MOVEMENT (BCLM Malaysia)
JOIN FB PAGE
http://www.facebook.com/pages/Buy-Chinese-Last-Movement-BCLM-Malaysia/119764648103235
AYUH SAUDARAKU, BANGKIT!!!
PANGGILLAH RAKAN2MU UTK BERSAMA2 MENYERTAI GERAKAN INI
PENGAJARAN SEWAJARNYA WAJIB DILAKSANAKAN SEKARANG!
TUNJUKKAN SUARA KITA!
-chinese neuker

“PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !”
“FEDERATION OF MALAYLAND !”

Anonymous said...

saya setuju. Boikot kedai cina.

Anonymous said...

.batalkan VOA kepada orang luat terutama CINA,nanti depa ramai2 boleh jadi pengundi hantu wooo.Muka cina kan sama.Lagi satu takkan mat bangla nak hulur leher pergi mengundi(pengundi hantu),rasanya tokeh2 cina ni yang sewa bas,bagi duit bagi pegang ic palsu lepas tu suruh lalu tempang mengundi(macam contoh di n47pandamaran)Yang pukul bangla ni sampai berdarah cina lahanat,yang menonton orang seagama (melayu pkr lahanat)

Anonymous said...

Polis yg kt dlm gmbr tu entah2 bukan polis btui..pkai baju surupa kaler polis.biar nampak lg real penipuan diorang.d sebalik tomahan fitnah diorang..dlm diam2 nk alihkan perhatian rakyat yg sebenar diorang sndiri yg pkai undi hantu...

Anonymous said...

Cina di Malaysia yang pro DAP sebenarnya bukan Pro-China tetapi lebih Pro-Amerika, mengikut tradisi sekutu mereka di Singapork. China adalah sekutu Amerika. Sentimen yang dibawa oleh Anuwar lebih kepada protokol yang dibentuk oleh Amerika seperti Islam yang Liberal & Pluralisme, menghalalkan homoseksual/biseksual dan demokrasi yang membawa kebinasaan. Malaysia adalah negara Musyawarah bukannnya negara Demokrasi Mutlak seperti yang dimahukan oleh Amerika. Singapork adalah ejen Amerika dan pada masa yang sama merupakan proksi Yahudi Israel di Asia Tenggara. Saya percaya dan pebuh yakin kempen DAP dibantu secara agresif oleh Singapork demi kehancuran Islam di Malaysia ini...

Anonymous said...

Pembetulan: China adalah musuh Amerika.

Anonymous said...

Malangnya PDRM di bawah MenteriKDN yang lemah gemalai gagal membendung isu ini dari peringkat awal sehingga merebak ke PRU 13. Harap sangat kali ini DSN letak seorang yang lebih berani, firm dan bijak sebagai Menteri KDN. Kalau saya, Tan Sri Rahim Noor tetapi kes dia lanyak Anuwar masih menjadi halangan. Mungkin ex-IGP blh diberi jawatan Senator dan menjadi Menteri KDN. Tapi janganlah Tan SRi Musa nanti Tengku Goh kingpin Cina tu pulak yang bertambah power...

Rosdi said...

X perlu la kita sampai boikot kedai cina... Tapi apa yg penting kita bantu orang melayu dr pelbagai segi.. Kita bantu melayu sedar, bantu melayu bangun, bantu melayu maju... Biar gagah n bermaruah dibumi sendiri.

Anonymous said...

JOM PAKAT BOIKOT KEDAI CINA HARAM JADAH LAKNAT...MMG DASAR TAK SEDAR DIRI MENUMPANG DI TANAH MELAYU....