Monday, May 6, 2013

Peluang PAS Catat Sejarah Jawat MB Selangor Buat Pertama Kali


Melihat kepada keputusan PRU13 khusus untuk DUN Negeri Selangor, sudah tiba masanya Pakatan Rakyat membuat keputusan untuk memberi penghormatan kepada PAS untuk mengetuai pentadbiran Negeri  Selangor dengan melantik salah seorang ADUN PAS sebagai MB.

PAS mempunyai ADUN yang teramai disamping DAP yang masing-masing dengan bilangan keanggotaan 15 orang. Sementara PKR pula dengan bilangan 14 orang.

Sebagai negeri termaju di Malaysia, satu percubaan terhadap konsep “Baldatun Toyibatun Warobun Ghofur” dapat diperkenalkan dalam sistem pentadbiran Selangor. Malah konsep ini sering dilafazkan oleh TS  Khalid Ibrahim dan moga selepas ini, ia dapat diterjemahkan dalam bentuk perlaksanaan mengikut acuan PAS agar tidak tersimpul sebagai retorika semata-mata.

Peluang telah terhidang, maka hendak menunggu bila melainkan 'Ini Kalilah'.

15 comments:

Megat Alam Gempita said...

Setuju, rasanya UMNO pun akan bersetuju jika PAS jadi MB Selangor, bersihkan Selangor dari rumah urut, rumah sundal, murtad. Ummah perlu bersatu, lupakan sengketa lalu.

Anonymous said...

Akan ade calon PKR masuk DAP....dan PAS mcm biasa...sekadar nasi tambah...

Anonymous said...

15-15-14-12..lbh kurang je menangnya bg satu2 parti..peluang pas jd mb..cari yg bersih latarbelakangnya supaya yg rosak moral tdk dilantik jd mb.,nampak gayanya isu air dan saman di selangor ni tak habis2 le sampai pru14..nampak gayanya kena pindah negeri yg bn menang takde mslh air & dibebankan dgn muka2 korup wakil rakyat yg dipilih di selangor ini...bn pun satu..bunyi mcm nak menang di selangor..propa yg lbh, cina tak undi juga...lps ni pm kena beringat, umno yg selamatkn malaysia ini kalilah...bukan melayu pas &pkr..apa jd habis dibaham dap laknatullah...

Anonymous said...

Ingat cina akn beri calon pas?

Anonymous said...

Tunggu dn lihat umat pas bakal menjelma sebagai pengikut sunah nabi atau dibabikan oleh dap dan pkr diselangor

Anonymous said...

PAS kena kentut sikit dengan Karpal ... bergetar lutut.

Yes sir... you select I support...

Kalimah Allah pon dipermainkan apatah lagi MB?

Anonymous said...

Mampu kah Pas tutup segala pusat maksiat di Selangor ?? tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Anonymous said...

YA PKR PATUT MENYOKONG PAS UNTUK JAWATAN MB.PAS UNTUK MB SELANGOR.

Anonymous said...

sepert biasa, pas akan jadi bacul bila berhadapan dengan isu di depan mata. retorik saja lebih.

Anonymous said...

Anon May 6, 2013 at 1:35 PM:

itulah realiti yg diterima oleh ah jib bn dan dong zhong dap... apalah malang nasib....

hidup pun susah...mati pun susah.. mau mati pun kena pegang bendera.. cerita p.ramlee yg penuh dengan pengajaran.

Anonymous said...

Entahlah berani ke PAS nak buka mulut.Habis tercabut serban dan jubah bila disergah dek oku karpal. Pas mana ada telur hanya pak turut je. Kita cabarlah sekarang! Klu Sgor pun tak boleh macam mane nak perintah Malaysia? Angan2 je lah Labu!....

Anonymous said...

hmm...bagus tu.tapiiiii adakah bole PAS bersuara atau mulut akan digam.Ingatlah kata2 Amaran oleh karpal yang nak karam tuu....

Anonymous said...

long ago in a distance time ther's tis1race tht bump in2a holy land which does not blong2thm.2day thy occupied&claimed it's theirs&thy further deny the right of the original people who hv been staying ther eversince of time.thy even tortured&economically deny any right of the origin people4proper education..medical..livelihood..even thy separate family members or killed thm in cold blooded murder.thy ruled the world.2day..somewher in S.E.A. emerge1small island nation which is a copycat of tis race.of course tis tiny island is a protege tht learn fr their mentor.so now thy r movin4ward nicely of "occupying" the neighboring land..&wil come2a point of controlling it witout any physical colonisation..
yak juq mak jug ke..?
dajjal ke..?
mana1..?
doesnt matterla..which1..
THEY R HERE..infact thy r here looong b4PRU13.


.

Anonymous said...

Bergabung dgn umno. Confirm boleh jadi mb. Jgn bodo wahai pas... Ingat kalimah Allah, ingat lgtb...ingat over my dead body....ingat pluralisme....klu nak bersekongkol juga dgn dap pkr terserah......