Wednesday, February 27, 2013

Hadi Awang Awang & Nik Aziz Tak Tidur Malam Bila Dimalukan Di Majlis Pelancaran Manifesto Pakatan Rakyat


Riak wajah Hadi Awang dan Nik Aziz di atas sudah cukup untuk membayangkan kekecewaan mereka.


Dari petikan manifesto Pakatan Rakyat di atas, kedudukan Islam sekadar diterima sebagai agama persekutuan, malah tiada huraian selanjut berhubung dalam mendirikan kerajaan yang mendaulatkan syariat Allah.

Ini berbeza dengan kenyataan Hadi semasa Seminar Manifesto PRU 13  PAS Terengganu,
 “Kita (ahli PAS) perlu faham tiga konsep ‘Negara Berkebajikan’. Pertama, mengabdikan diri kepada Allah SWT. Kedua, ekonomi yang mencukupi dan ketiga, keamanan dalam negara dan luar negara.  
 “Ini tiga konsep yang penting bila kita (PAS) hendak tegakkan negara. Barang kali kita tidak sedar kerja kita untuk menang pilihan raya, untuk mendirikan sebuah kerajaan yang mendaulatkan syariat Allah. Hukum Islam yang adil adalah nombor satu yang disenaraikan oleh Allah SWT pada hari kiamat kelak”
Jika demikian jadinya, bagaimana agak Hadi dan Nik Aziz akan berdepan dengan Allah s.w.t kelak?

Mungkin dalam hati mereka berkata, "Lebih baik PAS kalah, daripada malu berdepan dengan Allah".

3 comments:

Anonymous said...

Apasal Pok Nik dengan Pok Hadi pegang buku jingga ada logo gereja...? Dah terbalik...

Pakcu Rantau Panjang said...

Bila member minat logo salib maka ulamak yang bersama pun kena terima saja lah.. kerana dah jadi member "kamcing" walaupun berat nak menerima tapi demi undi..demi ke Putrajaya..lambang salib pun ..salib laaah......ana pegang sama......ana setuju......

Anonymous said...

Dh teruk kena perceleh smpi tahap tu pn masih x sedar2 lagi? Aku hairan dan takjub sgt2. Demi kerana benci dan dendam kesumat terhadap UMNO, pegang buku ade agenda salib pn x pa...ok jee... Dendam terhadap UMNO lebih utama dari agenda islam.