Monday, February 25, 2013

Ahli PAS Rakam Penerima BR1M Pasir Puteh Dipaksa Angkat Sumpah Sokong BN?


Logikkah penerima-penerima BR1M menerima agihan bantuan diwaktu malam?

Tetapi itulah yang maklumat yang disebarkan oleh Harakahdaily yang melaporkan berita tanpa punya kredibiliti.

Video di bawah didakwa sebagai majlis angkat sumpah berkenaan yang didakwa berlansung di Kg Temila, Pasir Puteh, Kelantan.


Perlu diingat BR1M adalah agihan bantuan oleh kerajaan persekutuan dan mesti terikat dengan prosedur yang ditetapkan. Apatah pula ia melibatkan pihak bank yang menyediakan wang tunai dan pasti mereka tidak akan mengambil risiko dengan mengabaikan aspek keselematan untuk tujuan pengagihan.

Hakikatnya, PAS telah ketakutan bila penduduk-penduduk kampung telah berikrar untuk mengundi BN, meskipun ia tiada kena mengena dengan penerimaan BR1M.

6 comments:

Anonymous said...

Sy memang tak percaya biar sebesar kuman sekali pun bahwa video itu bukannya tulen dan tidak boleh dijadikan bahan bukti kerana ia adalah besi semata2 dan tak boleh bercakap.Oleh itu Fatwa Hj Hadi sbagai Presiden parti Islam harus dihormat oleh pnyokong2 Pas terutama yang mengambil dan mengedar video tersebut bagi mnjaminkan syurga....ha..ha...ha...!!!!

Anonymous said...

Hahahaha....nampak bebeno nipu nya...!! Orang kelate kecek KL !

Anonymous said...

bersumpah sambil minum air

Anonymous said...

tak ada sumpah2 pun...kelmarin bukan main ramai penyokong pas kaut rm 500..

Anonymous said...

FUCKATAN YG TERDESAK SEBENARNYA..X LOGIK LANGSUNG..ADA KE BAGI BRIM KAT TEMPAT CAMNI?HAHAHA..TIPU PUN AGAK2 LA..DH LA FUCKATAN,PRU13 KORANG TUMBANG..HAHAHAHA HAK TUIH!

Unknown said...

Kami tetap percaya benda nie berlaku...!!! Ujar penyokong pas....

-benda nie la yg akan dicanangkan/akan di jadikan modal oleh penceramah pas.. Kononnyer ada bukti kukuh.. Lps tuh penyokong pas ditmpat lain akan percaya bulat².... Lps tu mereka pun berjaya memburukkan umno... Lps mereka pun dgn harapan akan menang pilihanraya... Lps tu anwar pun jadi PM.... Lps party Pas pun diperkotak katikkan oleh anwar... Lps tu pakatan rakyat begaduh sesama sendiri... Lps tuh nik aziz akan keluarkan fatwa... Haji hadi akan follow up... Mat sabu akan mengamuk.... Lps tuh ranap la negara... Lps tuh baru la nk menyesal...

-bodoh punyer pas...!!