Tuesday, January 15, 2013

Diselubungi Misteri - Nik Aziz Tiba-Tiba Jadi Gagap Sejurus Balik Dari HKR#112


MB Kelantan TG Nik Aziz kini diselubungi misteri.  Beliau jadi gagap sejurus kembali ke Kota Bahru, setelah berada di Kuala Lumpur menyertai HKR#112 dan menghadiri mesyuarat Majlis Syura Ulamak PAS.

Saya membandingkan dengan video-video terdahulu, yang tidak sama sekali menunjukkan beliau gagap seperti MB Selangor TS Khalid Ibrahim. Namun penuturan Nik Aziz dalam video di bawah kelihatan jelas beliau telah menjadi gagap. Foto di atas, adalah dari petikan video berkenaan (pada minit 2:49) yang begitu ketara menampakkan kegagapan beliau.


Dari intipati kenyataan Nik Aziz ternyata beliau masih menyerang UMNO, yang didakwanya menolak Islam. Akan tetapi, beliau sendiri bagai terlupa dengan rakan-rakan persekongkolannya DAP dan PKR yang juga bukan parti Islam.

DAP adalah bertunjangkan sosialis, sementara PKR dalam banyak keadaan merupakan parti berfahaman liberal demokrat.

Namun, perkara yang lebih menarik adalah kenyataannya dalam menghurai keputusan mesyuarat Malis Syura dalam isu larangan penggunaan kalimah Allah dalam terjemahan Bible berbahasa Melayu, yang terang-terang berlawanan dengan pendirian asalnya.

AJK PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad mendedahkan kewujudan dua kelompok yang bertentangan pendapat dalam isu kalimah Allah. Dr Dzul di dalam blognya menulis,

Keseluruhan pandangan Dr Dzul boleh dibaca SINI.

Dalam pada itu, Exco Pendidikan & Latihan Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Mesir Ustaz Ahmad Syamil Mohd Esa menjawab pendapat Dr Dzul, klik SINI.

Berbalik kepada kegagapan yang dialami oleh Nik Aziz, adakah ia berpunca dari sanggahan-sanggahan terhadapan pandangannya sewaktu muzakarah dalam majlis syura? Kemungkinan besar, gelagat Nik Aziz yang dipertontonkan kepada kita dalam video diatas adalah realiti yang berlaku dalam muzakarah........ tergagap-gagap dalam menangkis hujah-hujah yang berlawanan.

Walau bagaimanapun, Alhamdulillah kerana Nik Aziz telah berubah pendiriannya. Namun begitu, malangnya beliau masih belum dapat membuang egonya terhadap UMNO.

6 comments:

Anonymous said...

Si musibat meluat aku tgk!!!

Wei Tua Kutuk Nak Mampos!!! Tolong jgn Sebut Kalimah dan ayat2 suci sbb Kalimah dan ayat2 suci terlalu suci di gunakan oleh orang terkutuk saperti ko yg bergelumang dgn maksiat!!!

N.ajis Tua Kutuk Haram Jadah

Anonymous said...

Apa da Haji Nik ni, org tanya bagi ahli pas yg tak boleh terima keputusan majlis syura pas, dia jwb senang je, itu saya tak tahu.....Kalau da tak tahu jgn jadi pemimpin jadi pengikut je. Setengah ahli pas pun tak respect keputusan majlis syura pas...

Anonymous said...

Satu hari tua kutuk ni nk bercakap pun xleh seperti Bush.... TGNA pemimpin yg putarbelit... Cakap seperti budak2.

GotYou! said...

Nak buat lagu mana? Pemimpin pojaan hati PAS ni! Hikhik.

Jijan Mali said...

Naik meluat aku tengok video Nik Ajis tu. Elok lah dia dah cakap tak boleh pakai oleh puak DAPpigs. Yang sakit hatinya sebalum ni depa cakap boleh pakai, depa sikit pun tak mintak maaf. Ego besaq bukan main. Sombong macam kawan baik dia tu - shaitanirrajim.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

Sepatutnya bukan beritahu "tak betul", wajib bagitahu "TAK BOLEH PAKAI" .

Orang buat salah contoh penagih dadah tegar atau pencuri tegar tetap akan buat dalam walau yang dia buat tu "tak betul".

Tapi kes Kalimah ALLAH ni, wajib kita bertegas dengan KAFIR² HARBI ini dengan mengatakan engkau adalah HADAS KAFIR, engkau haram mengunakan Kalimah ALLAH.