Monday, January 14, 2013

Tiada Polis Telinga Unit Amal PAS Yang Dipulas


Bila PDRM membebaskan tanggugjawab keselamatan dalam HKR112 di Stadium tempohari, maka tugasan ini ditampung sepenuhnya oleh Unit Amal PAS.

Dikalangan parti-parti pembangkang, PAS kelihatan lebih advance, kerana mempunyai unit keselamatan yang lebih tersusun berbanding DAP dan PKR. DAP juga punya skuad peronda, tapi ia telah tercemar dengan imej samsengnya. [Baca SINI].

Sementara itu, kalau nak diharapkan PKR, habuk tak ada.

Berbalik kepada hari berlansungnya HKR#112, harapan pihak pembangkang untuk mencetus provokasi terhadap PDRM telah gagal. Acara berlansung dalam stadium, lantas semua lembu-lembu dimasukkan ke dalam kandang. Oleh kerana secara keseluruhan semuanya adalah lembu-lembu, maka terpulanglah kepada gembala lembu untuk menjaga mereka supaya tidak bergaduh sesama sendiri.

Perhimpunan dalam stadium tiada keseronokan, malah tiada thrill. Kalau di jalanan, boleh usya-usya polis yang sedang bertugas.

Jadi, dek kerana dah tak ada apa yang nak dikacau, maka anggota Unit Amal pula yang menjadi sasaran. Bak kata pepatah, tiada tanduk telinga dipulas.

Video di bawah, menunjukkan kesopanan Exco Selangor Ronnie Liu terhadap Unit Amal PAS. Kalau dengan polis, bolehkan Liu sesabar ini?

5 comments:

Anonymous said...

Kenapa tak masuk PDRM betoi2 punya polis...dapat gak gaji tetap elaun banyak...jadi unit amal bokpa buang masa sia sia !!....berlagak lebih polis dari polis....apa punya Unit Amal! apa yg diamalkan ??

Anonymous said...

Unit Amal Tin Milo....jaga parking, kutip sampah, tukang merusuh, tukang kutip dan tadah tabung Milo..itu tugar UNIT ANAL PAS..

usin said...

jgn komplen sgt pasal unit amal ni. dorang nak beramal, biarkan. kalau amal baik, dpt pahala. kalau amal jahat, tak menang pilihanraya...hehehehe

Anonymous said...

Dorang slalu kata polis anjing kerajaan, kalau kita kata dorang anjing pakatan? rasanya dorang seronok tak?

Anonymous said...

Belum lagi jadi kerajaan Malaysia dah tunjuk perangai birokrasi. Tolak media macam bola ke sana sini... hak ptuih..!!!