Wednesday, January 16, 2013

Arahan Anwar Ibrahim - Kalau Ada Lubang Kasi Tampal Cepat-Cepat


PRU13 pastinya akan berlangsung dalam tempoh 100 hari lagi.

Kerahan dari Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, kalau ada lubang cepat-cepat tampal.


Itulah yang mesti dilakukan oleh keatas selenggaraan jalan-jalan rosak yang dibawah selenggaraan kerajaan Negeri Selangor.

Istilah 'menurap jalan' sudah tidak lagi wujud di Selangor. Spefikasi yang kerap digunakan ialah 'tampal jalan', iaitu merujuk kepada baikpulih jalanraya yang rosak di negeri tersebut.


'Tampal jalan' seperti foto di atas sudah dikira cukup baik di Selangor.



Bagi sesetengah kawasan yang tidak bernasib baik, penduduk sendiri dipaksa membuat kebajikan dengan menampal jalan dengan kaedah dan inisiatif mereka sendiri.


Kaedah 'tampal jalan' yang terbaik di Selangor setakat ini hanyalah di kawasan DUN Menteri Selangor. Foto di atas dirakam di Jalan Dato' Sukim, Batu 7, Ijok. Anda dapat menyaksikan turapan jalan yang cuma di sisi jalan, menjajar dari pangkal hingga ke hujung jalan.

Hanya itulah yang termampu bagi kerajaan negeri yang tangkai jering dibawah pentadbiran Khalid Ibrahim atas nasihat Anwar Ibrahim, tetapi mendakwa punya rezab tunai lebih RM2 bilion.

2 comments:

jijan mali said...

Dasar politikus jalanan....buat sekadar dilihat mengambil tindakan lepas tu membuta dan merompak harta rakyat sampailah kepilihanraya yang akan datang and kitaran ni berulang lagi. RAkyat dah masak dengan perangai haprak spesis-spesis PR ni.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

kt kg aku pn mcm tu gak...tampal jalan mne yg berlubang...