Tuesday, January 29, 2013

Akhirnya, Bukan Salah Khir Toyo & Kerajaan BN Selangor Sebelum PRU12

Foto - TMI
Sebelum ini dari Anwar Ibrahim bawa ke Khalid Ibrahim, Ronnie Liu dan hinggalah ke peringkat bawahan bermatian-matian menyalahkan Kerajaan BN Selangor sebelum PRU12 yang bertanggungjawab meluluskan projek kondo 29-tingkat di Batu Caves.

Anwar memberitahu komuniti dari kaum India yang kerajaan PR Selangor tidak mahu mengambil risiko tindakan undang-undang dari pemaju, jika projek tersebut dibatalkan.

Sementara Khalid Ibrahim pula bertindak menubuhkan badan bebas yang bertujuan mengkaji projek berkenaan, malah kononnya berjanji akan mendedahkan pihak yang memberi kelulusan.

Namun setelah badan bebas bersidang, tidak pula diumumkan pihak mana yang memberi kelulusan projek. Sebaliknya, sekadar diumumkan oleh Khalid bahawa projek berkenaan dibatalkan.

Malahan, dalam kenyataan terbaru MB Selangor itu dan Exco Kerajaan Dr J. Xavier memaklumkan pemaju telah tidak mematuhi syarat kelulusan. Ini bermakna, jika pun Kerajaan diketuai oleh Dr Khir Toyo sebelum ini, telah meluluskan projek berkenaan, syarat-syarat ketat telah pun diberikan terlebih dahulu.

Adalah jelas bahawa kenyataan-kenyataan awal Anwar hinggalah ke peringkat juak-juaknya adalah pembohongan yang sengaja hendak mencalar imej BN.

No comments: