Saturday, October 27, 2012

Pengakuan Di Aidil Adha - Pengurus Besar Mengaku Bersekongkol Dengan MB Rampas Tanah Yayasan Selangor Demi Eli Wong


Sempena Aidil Adha, Pengurus Besar Yayasan Selangor Ilham Marzuki mengaku terlibat dan bersekongkol untuk perampasan oleh Kerajaan Selangor keatas sebidang tanah milik Yayasan Selangor di Bandar Klang, sebagai memberi laluan bagi pembinaan Pusat Kebudayaan Cina yang dipohon oleh anggota Exco Selangor Elizabeth Wong.

Persengkokolan Ilham ialah dengan sengaja tidak mengendahkan JV yang sedia wujud dengan pihak swasta untuk memajukan lot tanah berkenaan. Bagi Ilham, beliau lebih rela tanah tersebut dirampas dari meneruskan pembangunan tanah tersebut oleh pihak swasta berkenaan.

Dengar dan amati alasan dan ulasan Ilham dalam video di bawah.



Alasan yang diberikan ialah WANG. Baik apa juga alasan diberikan oleh Ilham, beliau sepatutnya berpandangan diluar faktor wang. Apakah Ilham tidak sedar dengan kedudukan Klang sebagai Bandar Diraja?

Andai Ilham menyedari dan menghormati Bandar Diraja, wajar baginya mempertahankan malah memperkasakan seni bina yang lebih 'Kemelayuan' untuk menyerlahkan kedudukan Klang sebagai Bandar Diraja.

1 comment:

Kerajaan Melayu Selangor said...

Ilham bukan orang Selangor. Sebab itu dia tidak ada jiwa dan kepentingan Melayu Selangor. Dia hasil MCKK yang gagal.

Yayasan Selangor itu adalah sinonim dengan pelajaran orang melayu.

Asrama untuk anak-anak melayu miskin dipelopori oleh yayasan selangor secara teratur pada 1971 dua tahun selpas perang melayu cina pada 1969.

Orang Melayu perlu mengambil semula pentadbiran Selangor dari Cina seperti Ronnie, Wong, yeoh. semua kafir harbi.

Sultan selangor sepatutnya mengarahkan UMNO dan PAS membina kerajaan Melayu jika mahu orang melayu terus mempertahankan kerajaan melayu selangor.