Saturday, May 19, 2012

Nik Aziz Keletihan Turun Dari Gunung Ledang - Pulang Bawa Syarat Baru


Dolak-dalik Mursyidul Am PAS TG Nik Aziz, bak membawa perutusan dari Puteri Gunung Ledang.

Berhubung dengan muzakarah PAS-UMNO yang beliau sendiri cadangkan, hari ini Nik Aziz tampil dengan syarat.

Laporan Bernama yang dipetik oleh Berita Harian, Nik Aziz meletakkan syarat penukaran dasar oleh UMNO dari kebangsaan kepada Islam. Namun hal ini tidak pula disyaratkan kepada PKR yang dinaungi oleh bekas pemimpin gerakan belia Islam Anwar Ibrahim.

Bukan itu sahaja, Nik Aziz ibarat hendak menjunjung Anwar dan mengelek Lim Kit Siang apabila meletakkan syarat UMNO kena menerima PKR dan DAP.

Bukankah cakap saja berterus terang, "Ambo dah terlajak cakap. Ambo tarik balik hasrat bermuzakarah dengan UMNO".

8 comments:

Anonymous said...

jangan dilayan orangtua yang dah lebih daripada NYANYOOK ni... Apa dia ingat UMNO bodoh dungu macam puak2 dia. Lebih baikla dia duduk kat sejadah bertaubat, sebelum ajal menjemput menemuiNYA.

Anonymous said...

Aku ingat budak sekolah pun tau yang ko Nik Aziz cuba "mengena" (menipu) lawan, Jangan lah begitu, jujurlah sedikit, ko juga yg mula mengajak dulu.

Anonymous said...

dah cakap dah...si Pok Nike Najis ni cakap jer berdegar-degar nak muzakarah konon...tapi bila kena ehem dengan si bapak celaka LimKit siang dan si kapal tua tu langsung ubah balik....tak payah percaya lagi dengan si Tua kutuk ni... dia yang bercadang dia yang menarik..dia yang ludah berkahak2 hijau dia yang sedut telan balik...LAGI PUN PARTI PAS DAH TERUK DAH HANCING BAU KENCING PARASIT2 buat apa nak diharap lagi...UMNO sendiri pun boleh hidup..dah 50 tahun dah tak payah tunggu teruskan khidmat anda untuk orang melayu...

Anonymous said...

gila la nik ajis ni wei..malu kawe sepuluh tahun pas!!!
syarat dgn dap..pkr..tkde plk!!pelik la manusia nih...patut la nak saing dgn setan!!!dio ghupe nya setan palo manusia..

Anonymous said...

Jgn dilayan si Bebal ni. Aku da agak dah si Tua Nyanyuk ni nak cuba manipulasi keadaan sebelum pilihanraya.

Anonymous said...

Apa kena dengan PAS ni kelamkelibut haru biru, bukan UMNO yang terhegeh hegeh ajak bermuzakarah. UMNO releks sahaja, dah orang pelawa perkara yang baik UMNO terima saja tapi Mengapa tiba tiba Nik Ajis bingkas mencanak keluar kenyataan dengan meletakkan syarat pulak sedangkan perkara itu baru dicadangkan oleh PAS Nik Ajis sendiri dan bukan pun suara Parti PAS, mungkin dia kena warning kot dengan TUAN dia, tu yang meraban meracau tu. Lucu sungguh tak penah terjadi perkara macam ni. Umpama orang datang merisik le, tuan rumah terima kedatangan rombongan merisik tu, atas sebab menghormati tetamu, tiba-tiba rombongan merisik tu meletakkan berbagai bagai syarat kepada gadis itu dihari perkahwinan nanti, dah sah2 rombongan itu tak cukup tanah kene pelengkung dengan tuan rumah. Haa macam tulah kes Nik Ajis ni, tiba2 UMNO yang kena tempias akibat keceluparan mulut busuk Nik Ajis .

mohd. natar said...

... Siapa kata yang UMNO nak bersatu dengan PAS ni?. Hidung tak mancung pipi tersorong sorong. Kata bidalan orang orang Melayu dulu dulu.

Sepatutnya dialog Nik Aziz berbunyi begini: "Wahai UMNO yang baik hati, tolonglah kami. Tolonglah tunjuk ajar kami bagaimana nak membimbing parti PAS ini supaya menjadi parti yang benar benar islamik. Yang berjalan mengikut lunas lunas Islam sepertimana yang anda lakukan. Sekarang ini sudah ramai penyokong penyokong parti kami yang telah dan akan meninggalkan PAS. Kami mohon jasa baikmu untuk menaikkan kembali imej PAS yang telah tercemar teruk ini. Wahai UMNO tolonglah kami. Tolonglah sekurang kurangnya bermuzakarahlah dengan kami moga moga dengan itu pengikut pengikut bahlul kami yang telah dibutakan hati hati mereka oleh Allah itu akan terus menyokong kami. Anda kenakanlah apa apa syarat pun. Kami akan ikut".

Dalam nada bahasa Inggerisnya, Nik Aziz menyambong: "Ip yu hep me dis taim, me promis me not seh agli kommen on yoh peropet agen". Dan kalau diterjemahkan kedalam bahasa Inggeris yang sempurna ia akan berbunyi begini: "If you help me this time, I promise that I will not say ugly comments on your Prophet (Nabi) Muhammad S.A.W. again.

Anonymous said...

dia bukan bawak syarat baru bro' tapi dia bawak syahwat baru. macam mana dia lilit serban begitu jugalah dengan kata katanya.