Wednesday, May 16, 2012

Kesian Jambu Gombak - Hajat Tak Bersambut, Anwar Tak Lalu Nak Jamah


Kesian sungguh mamat sorang ni (foto atas) yang merupakan ahli PKR Gombak. Pada masa yang sama, mamat yang bernama Alias Awang Ibrahim ini merupakan Setia Usaha Kewangan MTUC.

Pada 13 Mei yang lalu, Alias telah berucap di pentas Amanat Perdana Hari Pekerja Selangor di Stadium Melawati Shah Alam dan memohon belas kasih idolanya, Anwar Ibrahim untuk umumkan gaji minimum versi Pakatan Rakyat.


Malang sungguh, terpecik air liurnya ketika berucap, namun hajatnya untuk mendapatkan pengumuman gaji minimum Pakatan Rakyat tidak dilayan oleh Anwar.

Petikan dari portal Antara Pos melaporkan,


Laporan penuh Antara Pos boleh dibaca SINI.

19 comments:

Anonymous said...

PKR ni macam la bapak dia yang nak kasi duit gaji..setakat cakap, duit tak masuk nak buat apa.... boleh jerit seronok saja la...

Anonymous said...

MCA IS ANTI BUDDHIST PART 2

敬爱的佛教伩徒,
有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说:

1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪.

2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为.

3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。

囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么.

至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。

縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。

在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.

pls help us to remove bad people in our country…save Malaysia and love Malaysia..

http://margeemar.blogspot.com/2011/01/pro-umno-mca-is-anti-buddhist.html

http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

Anonymous said...

DATUK YIP Kum FOOK, MCA PENGERUSI GOMBAK menghina dan ANTI Sami-Sami Buddha.

Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

Saya ikhlas hendaklah menggunakan bahasa secara terbuka pengalaman pahit yang sebenarnya telah berlaku di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.

Saya tidak berpuas hati dengan Pengerusi MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (Yip Kum Fook) kerana dia menggunakan cara yang ganas dan sombong dalam membawa masuk sekumpulan individu dari tempat-tempat lain untuk memprovokasi dan memijak sucidarat dan tanpa apa-apa sebab bunyi yang dipanggil polis untuk menahan Sami apabila bertentangan untuk mengaibkan penyembah Buddhisme.

Saya amat ingin bertanya di sini bahawa apa dosa besar dan jenayah telah dia telah melakukan setakat anda peguam Datuk Yip Kum Fook dengan cara atau oleh penjahat yang dipanggil polis untuk menahan seorang rahib yang seperti dia?

Saya datang dari Pulau Pinang, saya adalah pendatang baru dan saya sementara meletakkan di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI untuk mengkaji dan belajar untuk mempraktikkan Buddhisme. Ketika di kuil tersebut, saya tidak tahan dengan cara yang peguam Datuk Yip Kum Fook berkelakuan, sikap anda tidak sopan, sombong dan tidak terkalahkan dalam merawat ketua Sami di Kuil.

Kerana saya berkata beberapa perkataan mengenai kelakuan anda kepada anda peguam Datuk Yip Kum Fook, anda menggunakan cara-cara kotor untuk menyakiti Sami. Ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan membuang satu contoh yang sangat buruk.

Untuk pengetua sebuah sekolah, jika pelajar itu dan telah melakukan suatu kesalahan, pihak polis mestilah sebagai perkara ihsan bertemu dengan pengetua, cuba untuk memahami situasi sebenar, sebelum polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.

Tetapi ia memohon maaf untuk mengatakan, bahawa peguam Datuk Yip Kum Fook yang dirinya adalah seorang peguam memilih untuk mempunyai dilakukan. Jika tidak, dia tidak bertindak selaras dengan ajaran Agama Buddha dan memandang rendah kepada semangat Buddhisme untuk satu tujuan, menunjukkan bahawa dia adalah pengerusi yang kuat Bahagian MCA Gombak dan pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau menuntut pihak polis untuk menahan Sami Buddha untuk merealisasikan motif beliau

Ia amat bertuah yang disebabkan oleh hakikat bahawa agama itu sendiri adalah satu perkara yang sensitif, malah anggota polis Melayu difahami dan dihormati agama, budaya dan adat resam kaum lain, jadi mereka tidak terburu-buru mengambil apa-apa tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.

Anonymous said...

Saya faham mengapa peguam Datuk Yip Kum Fook amat marah dan juga turut bertambah. Sebab utama adalah seperti berikut. Ketua Sami PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau telah Ketua Sami selama 20 tahun. Beliau adalah arkitek dan memainkan penting dalam meningkatkan dana awam untuk membina Kuil Buddha.

Ketua Sami itu cemas untuk mengetahui bahawa seseorang yang baru seperti dia peguam Datuk Yip Kum Fook; pengerusi MCA Bahagian Gombak tidak berjalan di bercakap. Bercakap beliau yang indah dihiasi dengan kemanusiaan, menurut dan moral.

Tetapi dalam amalan, beliau sentiasa dipinggirkan dan ditolak keluar orang-orang yang melihat mata ke mata dengan dia. Jawatankuasa Kuil sebaliknya membuat kebanyakannya saudaranya. Selain itu, dana Kuil Buddha tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau ialah untuk menghidupkan tanah yang tulen dan suci menjadi batu loncatan politik dan alasan politik dan dari tempat ibadat menjadi harta peribadi.

Ketua Sami amat menyedari apa yang telah diambil diletakkan, tetapi untuk mencari memelihara kesejahteraan keseluruhan kuil, dia memberinya nasihat Yip Kum Fook peguam berniat baik. Tetapi nasihat sedemikian telah tidak diterima dengan baik, ia dibuat peguam Datuk Yip Kum Fook tidak berpuas hati, resah dan berlari liar. Bukannya mengendahkan nasihat itu, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan untuk menganiaya Ketua Sami dan Sami-Sami supaya mereka tidak lagi boleh tinggal dan meninggalkan kuil Buddha.

peguam Datuk Yip Kum Fook dan pengerusi Bahagian Gombak MCA yang penjahat, reka bentuk adalah jelas dan yang gaya adalah hipokrit dikenali oleh semua orang ... kata-kata manis anda boleh menipu dan mengelirukan beberapa orang beberapa masa, tetapi anda tidak boleh lakukan ia pada setiap masa. Nasib karma atau takdir agama Buddha pasti akan menimpa.

Sebagai perkataan terakhir saya, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati dia, boleh peguam Datuk Yip Kum Fook bangun dengan realiti, bertaubat sebelum terlambat. Melakukan apa yang baik, menumpahkan jahat.

Anda Dhamma,

Ven. Piya Phra Dhammo.
Pulau Pinang, Malaysia.

Kita menterjemahkan Bahasa Cina dan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia (sebab!) kerana kita mahu memberi semua orang tahu dan memahami terperinci maklumat mengenai, juga untuk memberi orang ramai mengetahui perkara ini (SEJARAH), ini bukan untuk menyerang individu DATUK YIP Kum FOOK, sila klik di sini untuk melihat: - http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3
115.133.248.225

Anonymous said...

“Karma berat adalah baik dan tidak baik. Ia dianggap sebagai karma yang memberikan hasil sebelum karma lain. Pada keseluruhan sisi merit adalah pencapaian renungan, dan sisi yang tidak baik adalah tindakan infiniti”

YIP KUM FOOK (peguam) akan merasai apa yang dilakukan kepada sami, karma memberinya hukuman dan dia akan malu dengan kejadian itu, kini ramai orang sudah tahu dan orang akan lari diri daripadanya, jika negara Buddhist dia tidak mempunyai tempat tinggal kerana dia mengganggu Sami-Sami Buddha

YIP KUM FOOK ialah presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI di Taman Desa Jaya, Kepong, beliau berusia hampir 70 tahun tetapi masih melakukan perkara jahat dan menipu wanita di merata tempat

YIP KUM FOOK anak lelaki dia (YIP JIUN HANN MCA GOMBAK) sebab YIP KUM FOOK (bapa) lantik anaknya jadi pengerusi MCA GOMBAK, tapi semua(cina) kena berhati-hati dengan lelaki ini, nanti mereka akan makan orang “JANGAN PERCAYA INI MANUSIA”

CHONG WEI FENG, Sri Jayanti Buddhist Temple Sentul

Anonymous said...

Many Myanmar devotees know about YIP KUM FOOK cheating Ven. U Nandiya money of RM20, 000.00, money collected by Myanmar devotees in Malaysia, also donation funds to buy marble Buddha statues from Myanmar, our monk (Ven. U Nandiya) said, YIP KUM FOOK always ask about donation money, then our monk gave it to him but our monk was also clever enough at asking for a letter of consent

Now the letters are also appearing everywhere on the internet, this is not good for Buddhists and makes Malaysian Buddhist temples and Buddhist associations embarrassing, adding making people distrust Buddhist teachings around the world because now the news is so fast on social media

we hope you resign as soon as possible, if you are still in your position as president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE will be damaged or collapsed, you are a really deceived person, now everyone really knows about you

Sharing by Alex Ng, Taman Desa Jaya, Kepong

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (MCA Gombak) destroyed the Sangha in Malaysia from the early 2000s to today but he will suffer until he goes from this life or the next life depending on his karma according to Buddhist teachings, he could not run it in previous times.

YIP KUM FOOK and his teams (2 police) came to Temple to force Sanghas out of the Temple, this is a rebel and insulted Buddhist teaching or insulted Buddha's place (Holy place) "YIP KUM FOOK WILL FALL IN HELL AS SOON AS POSSIBLE"

Whoever commits that karma will reciprocate. Buddha taught people to be good people to abstain from all evil and evil deeds by doing good deeds and good deeds not to encroach on the animal world and fellow humans don't give a damn

Please share with everyone to know about big karma Buddhist teaching, this YIP KUM FOOK of president SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, at Taman Desa Jaya, Kepong. Kuala Lumpur

Shared by Tony Yap & Robert
Buddhist Maha Vihara, 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Anonymous said...

Venerable PHRA PIYA DHAMMO is a retired police officer of the Singapore narcotics criminal investigation department, after he retired and he joined the monastic life at the Mahindarama Temple in Penang under Venerable Dr. Elgiriye Indarathana, the incumbent chief at the time

Later, he practiced Buddhist teachings, Dhamma, and temple rules by wearing white clothes for three years before being ordained a Buddhist monk and he lived with a chief monk for five years to study full subjects in Buddhism to follow the rules of Vinaya (culture, morality, meditation and others)

Therefore, my Master (Phra Piya Dhammo) said, he travelled to many places to practice the Dhamma and gain more experience in the areas of Kuala Lumpur, Selangor, and Melaka

And he stopped at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong for training under a good MASTER there, but so many Ghosts to be bothered as YIP KUM FOOK (lawyer), this YIP KUM FOOK is the president of SAMNAK SAMBODHI and YIP KUM THIS FOOK also called the police to arrest him, using that annoying gangster as well

Many things my Master told us about him traveling for Dhamma training, the worst place in SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE because YIP KUM FOOK (lawyer) did not respect the monks and other committee members

MAHINDARAMA BUDDHIST TEMPLE (Dhamma friends)
PENANG, MALAYSIA

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (Gombak MCA) sangat ingin menghina Sami Buddha dan menjatuhkan imej Buddha kerana sentiasa menghina kuil Buddha (SAMNAK SAMBODHI), menghalau Sami Buddha dan menggunakan polis di Taman Desa Jaya, Kepong

Juga YIP KUM FOOK menipu wang Sami Buddha Myanmar (Ven. U Nandiya) kira-kira RM20, 000.00 pada tahun 2000, kini ramai yang beriman mengetahuinya tetapi dia tidak pernah memalukan orang di Malaysia, juga tidak pernah memalukan kepada Buddhis di Malaysia

YIP KUM FOOK membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong, kerana dia mahu tempat itu menjadi kedai perabot, juga masa itu dia ketua MCA di sana, ya semuanya ada sejarah

Politik sebegini, kita perlu buang dia dari masyarakat manusia macam ini, politik seperti YIP KUM FOOK, rakyat akan mati pada masa hadapan, sekarang ramai orang kata, dia seorang terkaya di Kepong, dia ada lebih 10 bangunan dan juga banyak wang

Kongsi oleh Wei, Selayang

Anonymous said...

Malang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI menjadi tempat menghalau Hantu oleh kuil presiden DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak), mungkin ada jawatankuasa di kuil yang sangat rendah pengetahuan Dhamma, mereka hanya menunggu wang derma dari penganut Myanmar dan mereka mengambil wang dari Sami Buddha Myanmar, ada jawatankuasa tidak berasa malu dan mereka memikirkan nasib malang kuil

Beberapa bulan yang lalu, mereka menjemput Sami Buddha Tibet untuk melaungkan dan membuang kuil malang, mereka mengatakan kuil itu mempunyai banyak hantu dan mereka tidak fikir DATUK YIP KUM FOOK adalah hantu yang terbesar di Malaysia kerana dia(Yip) menendang Sami Buddha keluar dari kuil, ini adalah dosa berat dalam agama Buddha

Kami perlu dan bercadang untuk menghantar beberapa surat kepada Sultan Selangor kerana DATUK YIP KUM FOOK (MCA Gombak) mendapat gelaran datuk dari Sultan Selangor dan menghantar semua masyarakat Buddha di malaysia.... orang jahat tidak bolih menyimpan negara kita, juga jangan kasihan kepadanya

MASYARAKAT BUDDHA DI MALAYSIA

Anonymous said...

Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

DATUK YIP KUM FOOK juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu



Anonymous said...

We Buddhists in Malaysia are very shameful and very low in the knowledge of Buddhist teachings, also low in morality in Buddhism, this is because the president of the三宝寺 SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION (DATUK YIP KUM FOOK) in Malaysia, kicked out of Buddhist monks(Sangha) from the Temple and used police and gangsters

Today, there are many Buddhist messages abroad to us about what is happening in Malaysia, but we cannot answer wrongly because the political elite party (MCA) created with Buddhist monks and news, sharing, forward and everywhere on the internet but This Datuk never solves problems.

DATUK YIP KUM FOOK (叶金福) is a lawyer and political but his knowledge is too low, he always cheating on people and playboy with people's wives, if you research on the internet and type "YIP KUM FOOK" everything will appear on your screen monitor or your smartphone

DATUK YIP KUM FOOK appointed his son (叶君瀚 YIP JIUN HANN) to be MCA chairman division Gombak but also the same system because his son was more playboy than a father, MCA party need to change and remove the dirty one, in future maybe can collapse like Buddhist Temple in Kepong (吉隆坡甲洞帝沙再也三宝)

Sharing by Ms Ong, Gombak

Anonymous said...

We would like to announce to all Malaysian Buddhists, that if anyone is political, please do not allow them to join any Buddhist Temple committee or Buddhist association because they hope and expect something from Buddhists, like the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝), there now is very problematic because the president is an MCA politician “DATUK YIP KUM FOOK (叶金福 Datuk Yip Kim Hock)”

For example, like DATUK YIP KUM FOOK 叶金福 and he is cheating everywhere, also playboy to people wives everywhere, he doesn't have any Buddhist rules, then after go to get a position as Buddhist temple president, this is very ugly and shameful.... used police and gangsters to remove the Buddhist monks out from Temple

This SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) is founded by Buddhist Sangha Kelantan at Taman Ehsan and then moved to Taman Desa Jaya, Kepong...You! (YIP KUM FOOK) just become a president of Temple but you reject all old committees, your mind is very dirty.... now Buddhist devotees wake up to understanding what happened at Temple

We and the devotees know very well about SAMNAK SAMBODHI because we are close to the Buddhist monks in Kelantan, we were in the committee for a long time because the last time Temple was nothings, we had to support the Sangha to build the Temple, but you (Yip) defrauded the Sangha of RM20,000.00, this is a dirty mind and stupid thought

Political ideas and Buddhist teachings, please do not mix because Buddhism is a way of human life in this world and the afterlife, DATUK YIP KUM FOOK叶金福 needs to understand more on this, because of he / you higher education (law graduate), we are ordinary people, cannot be compared to you

Tony Keong, Kepong

Anonymous said...

DATUK YIP KUM FOOK叶金福 pushed the Buddhist monk from the temple, not a big deal but he disrespected the Buddhists, and the sangha is responsible for all the Buddhist teachings (Dhamma), without the Sangha, the Buddhist is no more until today, every society has good and bad, it is the nature of law in this world



MCA also has good and bad, like you(Yip) it's worse because you make every negative thing bad, you make bad for the religion, for the society, the society and destroy the life of the sangha...if you die today, your mind will suffer then will go to hell



we are not happy and don't like you(Yip) because your mind is very dirty and more jealous of other human beings, also you destroy our feelings and our respect as Buddhists, if you are in Buddhist country, you will collapse and have no life on earth, people will step on your head



last time, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) is very famous because various Sangha (Buddhist monks) visit and stay there, now only Myanmar monks live there because committee’s temple always ask money from Buddhist monks, for Ven. U Nandiya gave RM20,000.00 to the President (DATUK YIP KUM FOOK 叶金福), if any monk does not give, this president will make trouble or will cancel their Visa or make a police report to arrest any matter.



the conclusion of this matter, we hope everything will be fine, now any society also follows personal way because people think different ways, we practice the Buddhist teachings long time but we have never seen people like (DATUK YIP KUM FOOK 叶金福), have problems with the Sangha. ..this is a great sin in Buddhism



we are a Buddhist group in Kepong

(Ms Low, Ng, Shia, chew, wong and others)

Anonymous said...

DATUK YIP KUM FOOK is deceiving everyone, even his close friends he is deceiving like Mr. Steven, Ah Chia and others, he is a court case, many people are also suing him...he is a lawyer making law..it is a shame, in Malaysia for having people like that

Maybe the court of blind justice made him win some cases because some people say that.... only Malaysians in this world are lawyers sued by people. "We have never heard of people suing lawyers" maybe these lawyers are very low standard or maybe they don't know the words law, it is very pitiful and more pitiful

This lawyer, maybe he has never read the internet and looked on the internet because he never knew how many people complained, commented and posted on the internet about him...we know he is from a low family and sells vegetables in the Market and he works such as furniture. ..Unfortunately

There are very good people who from poor and become rich, plus (added) they are very good and kind people, also follow the teachings of the Buddha or the advice of some teachers in Buddhism, this is called a Noble One, his good karma will always support him, like Datuk Yip who wants to support him because his mind too dirty, even ghosts also run away from him

From Alex Chan, Kepong
Forwarded by Buddhist group, bukit desa…kepong

Anonymous said...

DATUK YIP KUM FOOK ni macam hantu sebab dia makan duit semua orang, duit sami Buddha dan juga perempuan curang di mana-mana, kalau DATUK YIP mati satu hari nanti dia akan jatuh ke dalam neraka yang sangat besar, memalukan manusia ini.

Dia membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong bertahun-tahun yang lalu kerana dia mahu di sana untuk membuka kedai perabotnya, ini adalah idea yang sangat buruk...sekarang kumpulan India di Taman Daya tahu siapa yang membuatnya, Datuk Yip ini akan takut tinggal di kepong, sekarang ada samseng atau samseng (kepong) lawan dia sebab dia tak pernah bagi duit untuk service charge (ramai orang kata)

Dia mencipta dirinya seperti orang rohani tetapi dalam fikirannya seperti hantu untuk menghisap darah semua orang, kawan-kawannya juga dia menipu...ramai orang menderita kerana Datuk Yip menggunakan polis dan samseng (samseng) untuk mengganggu mereka yang menentangnya, hari ini ramai orang tahu siapa yang teruk di Kepong

Nombor kedua yang dicipta ialah Simon Low Kok Meng (Taman Daya, kedai perabot Datuk yip berdekatan) Simon Low Kok Meng ialah abang ipar dan pengawal peribadi Datuk Yip atau keselamatan dan pengintip.... Simon Low ini lebih kepada drama lakonan. (Depan adalah kawan yang sangat baik tetapi belakang seperti hantu besar)

Saya Encik Lim dan kewarganegaraan saya adalah warganegara Malaysia (komuniti Cina dan ahli MCA) dan saya adalah pengasas Kuil Buddha Samnak Sambodi bersama Guru saya di Taman Ehsan dan berpindah ke Taman Desa Jaya, berhampiran Taman Daya, Kepong kerana kami sudah mengenali masing-masing. lain, apa yang berlaku kepada Kuil (Samnak Sambodhi)

Datuk Yip Kum Fook juga teruk kerana apa-apa berlaku atau sedikit masalah juga maklumkan kepada polis dan samseng, jika anda seorang peguam yang tahu undang-undang tidak perlu menghubungi polis dan samseng(samseng) menyelesaikan masalah (beberapa perkara juga hubungi polis, kadang-kadang polis tidak ada masa untuk anda (Datuk Yip faham!)

Sila kongsi dengan semua orang untuk melindungi dan menyelamatkan MCA dan Buddha Dhamma
Lim dan rakan-rakan….Kepong
Translated by Vira….Kepong

Anonymous said...

Simon Low Kok Meng ialah Datuk Yip Kum Fook adik ipar dan CID, kerana membawa maklumat berita kepada keluarga datuk Yip, kena berhati-hati dengan mereka, selalu mendatangkan masalah kepada orang kepong dan Taman Desa Jaya, Kepong, sekarang ramai yang tahu tentang apa yang mereka lakukan

Semua perkara yang mereka lakukan seperti membakar Kuil Hindu (Taman Daya) dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Samnak Sambodhi atau kuil Buddha di Taman Desa jaya, kepong...juga MCA runtuh kerana mereka juga, mereka mendapat kuasa untuk mendapatkan wang dan untuk mereka berniaga

Cina, India, Melayu dan lain-lain perlu berhati-hati yang tinggal di Kepong, kerana golongan ini boleh melakukan sesuatu kepada semua orang. Datuk Yip Kum Fook ialah seorang peguam (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) No 2A & 2B, Tingkat 2, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan... tetapi ada orang atau kawan-kawannya berkata, Datuk Yip Kum Fook bukan peguam sebenar, kerana Datuk Yip membeli sijil dari beberapa institut undang-undang di UK sahaja

Kami berharap kini presiden Malaysia (Datuk Seri Anwar) akan menyemak Datuk Yip Kum Fook kerana banyak komen dan posting di internet, dan ramai orang mengesyaki melakukan projek haram dan kesilapan undang-undang di Malaysia

Perkongsian dan siaran oleh Encik Chong dan keluarga, Kepong

Anonymous said...

请远离马华党员 叶金福!


敬爱的马华公会中央领导層,

现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.


除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

sharing by chong taman ehsan, kepong

Anonymous said...

We are members of the Buddhist Temple in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we have been issued membership by the president (DATUK YIP KUM FOOK), we are very sad because we are the foundation of this Temple

Now we can know who is always messing with people, and he always cheats money and women, he even uses Buddhism to find money.

Also, need to be careful with his brother-in-law (Simon Low Kok Meng) because he is a spy (CID) for DATUK YIP KUM FOOK and we will write some letters to AGONG SULTAN IBRAHIM IBN ALMARHUM SULTAN ISKANDAR as soon as possible.

From Jesmond Yap, Kepong Baru…Kuala Lumpur