Sunday, February 12, 2012

Adam Adli Lari Mencicit Takut Kena Penampar!

Harakah mendakwa program SMM (kalau melalui banner ia sebenarnya program KAMI dan PKR - Penyelaras DUN PR Pelabuhan Klang) telah diserang oleh sekumpulan samseng. Namun, hakikatnya ia bukan diserang oleh kumpulan samseng, sebaliknya kumpulan siswa tersebut telah meminta orang-orang UMNO untuk menyerang mereka.

Petikan di atas adalah dipetik dari blog Timbalan Presiden KAMI Khalid Ismath yang minta untuk diserang.

Disamping itu, Khalid Ismath cuba memberikan gambaran bahawa ahli kumpulan muzik kampung berkenaan telah diugut. Sebenarnya, menurut anggota kumpulan berkenaan bahawa mereka telah dipedaya, kononnya program berkenaan hanya melibatkan student IPT.

Dari temubual dengan penduduk-penduduk Kg Idaman, mereka yakin bahawa program tersebut dibawa masuk oleh anasir luar yang tidak faham dengan suasana komuniti di kampung tersebut. Mereka hidup dengan harmoni dan tiada sebarang aktiviti politik yang radikal antara sesama mereka.

Bayangkan, Bilik Gerakan Ranting PKR Kg Idaman hanya sejarak 30 meter dari gate dewan berkenaan tetapi tidak beroperasi pada petang dan malam sebelum kejadian, maka sahlah bahawa Ranting PKR Kg Idaman juga tidak berminat untuk terlibat dengan sebarang kontroversi. Malah menurut penduduk-penduduk Kg Idaman, tiada petugas-petugas ranting yang bekerja samada sebelum dan semasa kejadian.

Lihat jarak pejabat Ranting PKR dengan gate dewan (anak panah)
Walau pun para penduduk berandaian demikian, ini tidaklah bermakna program berkenaan tanpa sebarang penglibatan PKR. Banner program sendiri secara terang-terang membuktikan seperti tertera di bawah:-

Banner ini dipetik dari blog Khalid Ismath (sudah di padamkan)

Jadi, pihak makna yang terlibat? Jawapannya, sudah pastilah Pejabat Penyelaras DUN PR Pelabuhan Klang yang sebelum ini gagal menembusi Kg Idaman melalui beberapa NGO dan agensi yang didekatinya.

4 comments:

Anonymous said...

muka-muka budak melayu bodoh ja....

tau pulak mencicit lari...ingat berani sangat....

sudah la anak-anak ikan ...korang nie sesuai masuk dalam akarium je....

Konon mahasiswa...kepala otak sewel...buat menyusahkan orang je....

Ada otak bodoh bertingkat-tingkat...

Anonymous said...

Mereka ni ialah anak muda perosak bangsa dan negara tak guna jadi pelajar kalau otak letak kat bontot-lutut tak boleh pakai untuk bebudak bodoh macam ni.

Anonymous said...

ha ha ha..lain kali hambat depa sampai ke lubang cacing! perosak anak muda Melayu! tak kenang budi..tak malu! ini macam nak jadi pemimpin di masa depan? lingkuplah Malaysia di tangan depa ni!

Anonymous said...

hahahaha cabar lagi ? masa cabar tu tak ingat dunia .... padan ka muka .


tapi last2 salahkan BN jugak ... dasar otak udang betul la