Friday, October 14, 2011

Pengakuan Jujur Khalid Samad - Anak Abah Terlanjur Menipu Lembaga Zakat Selangor

Timbalan Pesuruhjaya PAS membuat pengakuan yang sungguh luhur dan jujur bahawa anaknya mendapat Bantuan Umum dari Lembaga Zakat Selangor yang untuk tempoh 2001 -2009. Ini bermakna sejak dibawah pentadbiran BN, anaknya menikmati bantuan tersebut.

Dalam pada itu, cuba fahami kenyataan dibawah yang dipetik dari Selangorkini:-
“Berkenaan dengan anak kepada Ahli Parlimen Shah Alam, Abdul Khalid Samad, anak beliau telah belajar di universiti di Jordan dalam bidang pengajian Islam telah menerima bantuan umum pelajaran sejak 2004 hingga 2008. Anak beliau telah menerima bantuan sebanyak RM1,000 sahaja pada setiap tahun dan pada 2008 yang dia menerima RM5,000 kerana LZS sudah menaikkan bantuan kepada semua pelajar di Jordan secara keseluruhan,” - CEO LZS Mohamed Izam
Oleh kerana terdapat perbezaan dalam jawapan diberikan, apakah anak abah bertindak sendirian memohon bantuan LZS untuk makan kiri kanan (duit abah dan duit LZS) untuk bermewah di Jordan?

Mengapa kursus Pengajian Islam mengambil masa 9 tahun? Apakah LZS tidak membuat penetapan tempoh masa seperti biasiswa, misalnya untuh tempoh 3 atau 4 tahun pengajian sahaja?

Sementara dipihak LZS, untuk menutup kelamahan cuma menyebut bantuan hanya diberikan untuk tempoh 2004-2008?

Saya yakin Bantuan Umum tersebut bukan automatik, sebaliknya dinilai melalui permohonan.

Oleh kerana kenyataan-kenyataan berbeza di pihak Khalid dan LZS tanggapan awal dalam isu ini ialah anak abah telah menipu LZS?

5 comments:

Anonymous said...

AKU PERCAYA PENIPUAN DALAM PERMOHONAN TELAH BERLAKU. ITU JE

Anonymous said...

9 tahun belajar sebab gagal continuosly. sama cam anak sedara saya berada di tahun 2 selama 3 tahun berturut2. nak sambung belajar di malaysia dah kepalang malu. kebanyakan pelajar tajaan sendiri memang kurang cemerlang

Anonymous said...

Isu nya bukan kerana pada 2009 anak Selangor x terima derma siswa...tetapi kelayakn..kalau sudah kaya...bapak pon engineer/ahli parlimen...xkan x mampu??
adekah ini bermakna duit zakat boleh diberi sesuka hati sedangkan masih ade lg rakyat Selangor miskin???

mana boleh diberi duit zakat sesuka hati???

1 lagi..ini juga membuktikan bhw berlakunya penyelewangan wang zakat..sesuai dgn kemenangan pakatan pada 2008,--2009 wang zakat diberikan kpd seorang anak ahli parlimen...jumlah dinaikkan dan dan masa itu.
true story!

Dot said...

wa halalku bagi pas tp mesti alharami bg umno!

Anonymous said...

orang pas dalam tu nak songlap macam kat terengganu, silap-silap kat kelantan & kedah pun ada cuma belum terbongkar je