Thursday, August 25, 2011

Nazir Tun Razak Lebih Rela Najib Tidak Jadi PM?

Foto di atas bukanlah sebarang foto. Sebaliknya, ia membawa erti yang begitu tersirat untuk perhatian bukan sahaja untuk kita semua penyokong BN, rakyat jelata tetapi khusus untuk CEO CIMB Dato' Nazir Tun Razak dan juga PM Dato' Seri Najib Tun Razak.

Foto di atas dipetik dari blog 1 Mai Tomyam. Berselindung disebalik, program tanggungjawab sosial korporat, yang terserlah disebalik yang tersirat ialah pembukaan ruang kepada dua tokoh pembangkang di Petaling Jaya mendapatkan political mileage di premis CIMB.

Entri kali ini adalah sambungan dari yang sebelumnya, SINI.

Cuba perhatikan 3 watak dalam gambar di atas, bermula dengan Freddie Acho Bian, Pengarah Wilayah 2 CIMB yang paling kanan. Dua orang yang paling hampir dengan Freddie (sebelah kanan beliau) ialah masing-masing ADUN Kg Tunku Lau Weng San (DAP) dan MP Kelana Jaya Low Gow-Burne (PKR).

Melalui carian yang dibuat oleh Akar Umbi, maka terjumpa di SINI dan mendedahkan bahawa Freddie Acho Bian merupakan adik kepada Baru Bian, orang kuat PKR Sarawak.

Persoalannya, apakah penyertaan 2 orang wakil rakyat Pakatan Rakyat di premis CIMB sesuatu yang dirancang atau kebetulan?

Kalau Wilayah 2 CIMB melibatkan kawasan-kawasan di Selangor, tidakkah PM yang kebetulan Pengerusi Perhubungan Selangor khuatir dengan transaksi-transaksi perbankan (akaun UMNO kebanyakan ada di cawangan-cawangan CIMB) semasa PRU13 kelak diketahui oleh agen pembangkang berkenaan?

Melainkan Nazir tidak mahu lagi melihat Najib duduk sebagai PM, maka Nazir tidak perlu mengambil sebarang tindakan!

No comments: